Aktualizováno: 10.2.2020

Test Škoda Superb

 

 
Dvě předchozí novodobé generace Superbu staví ta třetí do role mírně úsměvných pokusů o špičkové manažerské auto. Jen těžko se na ní totiž hledají zásadní chyby.

Dospěla zejména proporcemi a designem. Zatímco první Superb vypadal spíše jako prodloužená Octavia a u druhého kazila dojem malá šířka karoserie, trojka budí respekt a evokuje sedany značek Audi a BMW.

Škoda si uvolnila z hlediska designu ruce tím, že skončila s konceptem TwinDoor, tedy možností otevírat zadní dveře buď celé, nebo pouze jejich víko. Novinka už je čistokrevným liftbackem s výklopnými pátými dveřmi. Mezigeneračně tak došlo k mírnému úbytku praktičnosti, což sledujeme i na některých dílčích parametrech interiéru (délka na nohy a vzadu nad hlavou). Zato se zlepšila šířka v loktech a narostl už tak gigantický kufr. Superb patří mezi nejprostornější manažerské sedany a liftbacky. 

Největší mezigenerační posun se kromě designu týká kvality jízdních vlastností v zatáčkách. Pocitovou lehkostí patří nový Superb k absolutní špičce stejně jako úsporností některých motorů. Kromě pohonu přední nápravy nechybí verze, u nichž se síla motorů přenáší na všechna kola.

Když k tomu přičtu velmi zajímavý poměr ceny a výbavy, mám dojem, že nový Superb posílí své postavení jedničky u českých manažerů, ale osloví i podstatně více podobných zákazníků směrem na západ od českých hranic.

Škoda Superb třetí generace se v Česku oficiálně prodává již od roku 2015 a v roce 2019 přijela v modernějším kabátku. 

V únoru roku 2020 se nám pod ruce dostala Škoda Superb v elektrifikované verzi s označením iV. Jedná se o plug-in hybrid, což znamená, že vůz žene dopředu benzinový agregát 1.4 TSI, který spolupracuje s elektromotorem. Rozdíl oproti klasickému hybridu je ten, že baterie u plug-in hybridu lze nabíjet skrze zásuvku. Poté dokáže čistě na elektřinu ujet desítky kilometrů. V případě Superbu iV výrobce slibuje 55 km.

Česká vlajková loď s ekologickým motorem dorazila teprve nedávno, už teď je však nejprodávanějším hybridním automobilem u nás. Dokonce pokořila i světový bestseller Toyotu Corollu.

Výhodou Škody Superb iV proti konkurenci je, že lze plug-in hybrid mít téměř v jakékoli specifikaci. Liftback i kombík, téměř ve všech stupních výbav s výjimkou terénního Scouta. 

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus