Aktualizováno: 11.5.2017

Test modernizovaného Rapidu Spaceback

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.0 TSI/70 kW

 
Rapid Spaceback, který se v Česku prodává od podzimu 2013, je prvním hatchbackem velikosti VW Golf v historii Škody. Na jaře 2017 prošel faceliftem. O něm pojednává právě tento test.

Mezi početnou družinou konkurentů vyniká velikostí zavazadlového prostoru, místem na nohy a nad hlavou ve druhé řadě. Největší slabinu představuje relativně malá šířka interiéru a nepříliš pohodlný posez za volantem.

Jeho jízdní vlastnosti jsou lepší než u Rapidu liftback se splývavou zádí a mnoho zákazníků tvrdí, že se jim Spaceback víc líbí. Zaujme dvojí provedení zádě - zvláště stylovější verze s prosklením zakrývajícím téměř celé páté dveře.

Škoda Rapid Spaceback míří na mladší skupinu zákazníků než liftback a více zaujme ženy. Pořídit by si jí kromě jednotlivců a párů mohly i menší rodiny, jde také o oblíbené služební auto.

Jak již bylo napsáno, Škoda Rapid Spaceback se v Česku prodává od podzimu 2013. Od modelového roku 2016 (detaily zveřejněné v květnu 2015) se datují ještě úspornější a o něco dynamičtější motory i řada dalších změn. Koncem roku 2015 se začala prodávat i varianta ScoutLine vypadající trochu jako vozy SUV.

V dubnu 2017 se začala prodávat modernizovaná verze Rapidu a Rapidu Spaceback, jejíž nejhlavnější změnou je nová příď s bi-xenonovými světlomety, přičemž technologie full-LED není v nabídce.

Design

Škoda Rapid Spaceback - pohled ¾ zepředu dopravaŠkoda Rapid Spaceback - pohled bok dopravaŠkoda Rapid Spaceback - pohled záď čistáŠkoda Rapid Spaceback - pohled ¾ zezadu dolevaŠkoda Rapid Spaceback - pohled příď čistá

 

Rapid Spaceback vizuálně působí jako vcelku jednoduché, štíhlé a lehké auto. Test modernizovaného Rapidu Spaceback Zvlášť verzi s výraznějším prosklením zádě nechybí originalita. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Kolega Ondřej měl před faceliftem na testování vůz, který disponoval panoramatickou střechou. A neřekl o ní příliš mnoho dobrého: "Střecha interiér auta sympaticky prosvětlí. Nevýhodou je, že Rapid Spaceback StylePLUS (od prosince 2014 Monte Carlo), který ji má, při přejíždění nerovností více duní a celkově mi jeho komfort a odhlučnění připadal o něco horší než u levnější varianty s klasickou ocelovou střechou." Ale protože jsme neměli k dispozici faceliftovaný model s touto střechou, nemůžeme říci, zda se její chování zlepšilo. Vzhledem k tomu, že konstrukčně se na voze neměnilo nic, jen dostal nové nátazníky a inovované přední a zadní světlomety, případně nový design kol a zkrášlení interiéru prostřednicvím různých barevných lišt, neočekáváme, že by se Rapid Spaceback začal jinak chovat na silnici, případně by se výrazně změnil pocit hlučnosti nebo kultivovanosti.

Test modernizovaného Rapidu Spaceback Hlavní změnou v rámci faceliftu je tedy inovovaná příď, u dražší výbavy jsou mlhové světlomety propojeny chromovanou lištou. 

Test modernizovaného Rapidu Spaceback Nejzásadnější změnou prošly světlomety. Rapid Spaceback má v základu klasické halogenové žárovky a za příplatek bylo možné mít jednoduché xenonové světlomety. Zatímco v době, kdy automobilky masově přecházejí na full-LED technologii, Rapid a také Rapid Spaceback může mít za příplatek bi-xenony. To není zcela obvyklé a působí to trochu zastarale. Jak vypadají klasická světla bez působivých dvojitých linek s LED technologií denního svícení, ale nemůžeme zatím říci, takové auto jsme ještě netestovali.

Test modernizovaného Rapidu Spaceback V rámci faceliftu se lehce měnily i zadní svítilny, jsou nově s LED technologií a mají zatmavenou optiku, což bylo dříve typické pro modely verze Monte Carlo.

Novinkou je automatické ovládání dálkových světel, které samo přepíná mezi dálkovými a potkávacími světlomety.

Přístrojové desce dominují tvrdé plasty, které jsou hezké na pohled, ale docela hlučné na poklep. Oživují ji dekorační lišty, které se objevují jak na přístrojové desce, tak ve výplních dveří. Lehce se inovovala také kaplička přístrojů.

Interiér většiny konkurentů působí hodnotnějším dojmem, ani z testovaných a vzhledově atraktivních nejlépe vybavených verzí Rapidu Spaceback ale chvílemi nevyprchal dojem střízlivosti. Zkrátka VW Golf působí hodnotněji.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus