Aktualizováno: 26.7.2017

Test modernizované Škody Rapid

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 1
Testované motory: 1.0 TSI/70 kW, 1.4 TDI

 
Velikost kufru a parametry kabiny téměř jako u Octavie, jízdní vlastnosti blíže Fabii - tak se mi jevila po příjezdu na trh v roce 2012 Škoda Rapid, která na trhu zaplnila místo mezi dvěma tradičními modely české automobilky. A nic se na tom nezměnilo ani v roce 2017, kdy jsem testoval modernizovanou verzi.

Rapid vypadal jako menší klon Octavie. Modernizace obou modelů ale jejich vzhled v roce 2017 trochu odlišily.

Stejně jako Octavia se i Rapid řadí mezi kompaktní liftbacky, tedy auta se stupňovitou zádí a vysoko výklopnými pátými dveřmi, které umožňují velkorysý přístup do gigantického zavazadlového prostoru.

Škoda Rapid tak nemá na trhu příliš přímých konkurentů. Po modernizaci jí ubyl i ten největší, bývalý sourozenec Seat Toledo, který se v roce 2017 přestal vyrábět.

Jako největší soupeře Rapidu vidím o něco delší oblíbené levné sedany Citroën C-Elysée, Peugeot 301 nebo Fiat Tipo. Nepřímo mu konkurují také nejlevnější hatchbacky nižší střední třídy nebo třeba kombík Dacia Logan MCV ve vyšších výbavách. Zkrátka praktická auta za rozumné ceny.

Největší výhodu Rapidu v porovnání se soupeři představují kromě velikosti a tvaru kufru ještě úsporné motory, místo na nohy nebo precizní a příjemné řazení a řízení.

Slabinou je šířka interiéru. Podvozek auta nedosahuje v porovnání s Octavií zdaleka takové dospělosti, což se projevuje třeba drobným odskakováním zadní nápravy na nerovnostech v zatáčkách. Na výše zmíněné nepřímé konkurenty ale v pohodě stačí, potěší jízdním komfortem. To ale rozhodně neplatilo o jediné verzi testované po modernizaci - Rapidu Monte Carlo se sportovním přitvrzeným podvozkem.

Nová škodovka oslovuje Čechy, kteří chtějí Octavii, ale nemohou si ji dovolit. Rodiny, páry všech věkových kategorií, využití najde i v některých firemních flotilách nebo třeba u taxikářů.

Škoda Rapid se v Česku začala prodávat od 20. října 2012. Faceliftovaná verze přijela na trh v roce 2017. Model se vyrábí v Mladé Boleslavi.

Design

Škoda Rapid FL - pohled ¾ zepředu dopravaŠkoda Rapid FL - pohled bok dopravaŠkoda Rapid FL - pohled záď čistáŠkoda Rapid FL - pohled ¾ zezadu dolevaŠkoda Rapid FL - pohled příď čistá

 

Rapid od začátku působí jako protiklad vozů plnoštíhlých tvarů. Jeho designový jazyk se nese v duchu jednoduchosti, štíhlosti a lehkosti. Působí sympaticky a nadčasově, i když trochu nevýrazně.

Na tom nic nezměnila ani modernizace v roce 2017, která, ač přišla až po pěti letech výroby, nic zásadního nepřinesla. Zejména vzhled přídě u lépe vybavených modelů ale bezesporu oživila.

Hlavní změnou v rámci faceliftu je tedy lehce inovovaná příď, u dražších verzí jsou mlhové světlomety propojeny chromovanou lištou.

Test modernizované Škody Rapid Test modernizované Škody Rapid Porovnejte si původní verzi a novinku. Stříbrný Rapid zastupuje provedení před modernizací, zelený po ní.

Největší změnou prošly světlomety. Rapid má v základu klasické halogenové žárovky a za příplatek bylo možné mít před modernizací jednoduché xenonové světlomety.

Test modernizované Škody Rapid Nyní může mít bi-xenony (standard verze Monte Carlo). V době, kdy automobilky masově přecházejí na full-LED technologii to působí trochu zastarale. Jak vypadají klasická světla bez působivých dvojitých linek s LED technologií denního svícení (standard akční verze Fresh a výbavy Monte Carlo) zatím nemůžeme posoudit, takové auto jsme ještě netestovali.

V rámci faceliftu se lehce měnily i zadní svítilny, jsou nově dostupné s LED technologií.

Test modernizované Škody Rapid Nové provedení Škody Rapid jsme zkoušeli v limitované edici Monte Carlo se sportovnější vizáží. Ta se začala nabízet už v roce 2015, tedy ještě před faceliftem.

Přístrojové desce dominují i po modernizaci tvrdé plasty, které jsou zejména u testovaného provedení Monte Carlo hezké na pohled, ale docela hlučné na poklep. Většina konkurentů působí kvalitnějším a útulnějším dojmem. Běžné verze Rapida navíc zřejmě nedosáhnou zajímavosti vyšperkovaného provedení Monte Carlo.

Nepříliš tlumené zabouchnutí dveří nahrává myšlenkám o lacinosti Rapidu. Na druhou stranu jsem ani před faceliftem v interiéru žádného z testovaných aut nezaznamenal nějaké pazvuky nebo povrzávání.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus