Aktualizováno: 12.6.2017

Test Škody Octavia Combi RS 2017

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 1

 
Nejlepší Octavia Combi všech dob z hlediska jízdních vlastností - to je "ereso". A s benzinovým turbomotorem 2.0 TSI ve verzi RS 245 také nejvýkonnější, nejdynamičtější a nejrychlejší.

Od roku 2016 má navíc poprvé v historii k dispozici i variantu s pohonem všech kol, který je řešen mezinápravovou spojkou Haldex páté generace. Pomáhá hlavně při rozjezdech a v zatáčkách. K dostání je ale jen s kombinací naftového čtyřválce a automatu DSG. Octavia RS je s ním o tři desetiny sekundy rychlejší než v provedení s pohonem předních kol.

Zatímco podvozek klasické verze s jednoduchou zadní nápravou (víceprvkovou disponuje pouze s motorem 1.8 TSI a pohonem všech kol) občas vzbuzuje rozpaky, u Octavie Combi RS se nic takového neřeší. Multilink je samozřejmostí a naladění podvozku se podařilo. Auto se do zatáček vrhá lehce, dobře se drží suchého i mokrého, kvalitního i rozbitého asfaltu. Na rozdíl od běžné verze sice nebylo odpružení kombíku pohodlnější než u liftbacku, ale stále jde o relativně komfortní auto. Pokud si připlatíte za možnost nastavení tlumičů (novinka od roku 2017), budete mít i z "eresa" komfortní kočár. Potěší dokonale naladěné řízení.

Octavia Combi RS nemá moc přímých konkurentů. Sportovní verze kompaktních kombíků - to není úplně bežná automobilová kategorie.

Zápory? Vzhled přístrojové desky na mne působí svou monolitičností méně hodnotně než u minulé generace, i když ho většinou tvoří příjemně měkké plasty. Toto se ale zlepšilo při modernizaci v roce 2017, kdy se na přístrojovou desku dostaly větší dotekové displeje. Po modernizaci se mi také nestávalo, že by se z útrob palubky ozvalo při přejíždění nerovností tiché zapraskání. Přední sedadla by mohla mít delší sedák. Dozadu si stejně jako v ostatních octaviích bezpečně sednou jen dva dospělí.

Škodu Octavia Combi RS si umím představit jako hitovku mezi firemními manažerskými vozy stejně jako rodinné auto pro příznivce rychlé jízdy. Kdo chce s "eresem" vyloženě sportovat, ten by si měl pořídit benzinovou verzi s manuálním řazením.

Škoda Octavia Combi RS třetí generace se prodává od léta 2013, v roce 2015 se její nabídka obohatila o silnější a sportovnější verzi označenou 230 - podle maximálního výkonu. Při modernizaci v roce 2017 se tato verze stala standardním provedením a to silnější navýšilo výkon na 245 koní a podle toho se také označuje - RS 245.

Nejviditelnějším podpisem modernizované octavie je čtyřoký design přídě, který mi u RS nepřipadal zdaleka tak kontroverzní jako u základního kombíku.

Design

Škoda Octavia Combi RS - pohled ¾ zepředu dopravaŠkoda Octavia Combi RS - pohled bok dopravaŠkoda Octavia Combi RS - pohled záď čistáŠkoda Octavia Combi RS - pohled ¾ zezadu dolevaŠkoda Octavia Combi RS - pohled příď čistá

 

Nekřižujte mě, když napíšu, že Octavii RS třetí generace včetně kombíku podle mě nové čtyřoké světlomety, nejvíce viditelná změna při modernizaci v roce 2017, docela sluší. Fakt si to myslím. Už proto, že příď RS je tvarově i barevně bohatší než u klasické Octavie, takže do jejího designu docela zapadají. Spolu se Scoutem u mě aspiruje Combi RS na nejhezčí provedení současné Octavie.

Test Škody Octavia Combi RS 2017 Zde si můžete prohlédnout příď Octavie RS před modernizací v roce 2017.

Test Škody Octavia Combi RS 2017 A zde po faceliftu. Udělejte si obrázek sami.

Škoda Octavia RS má ve standardním provedení od modernizace v roce 2017 plně diodové osvětlení. Krajní LEDky jsou určené pro potkávačky, menší vnitřní pro dálková světla a dole v nárazníku najdeme mlhovky s funkcí přisvěcování do zatáček (standard).

Test Škody Octavia Combi RS 2017 Proužky LED denního svícení vytvářejí zajímavý a nezaměnitelný světelný podpis.

Octavia Combi RS vypadá ještě lépe než vyšperkované klasické Octavia Combi, a navíc není třeba řešit, jak ochuzeně by vyhlížela základní varianta. Většina z toho, co vidíte na obrázcích, patří ke standardu RS.

Test Škody Octavia Combi RS 2017 Podívejte se také na příď běžné Octavie Combi Elegance obohacené o řadu příplatkových doplňků a porovnejte si ji s RS.

Rozdíly jsou sice decentní, a RS nijak přehnaně svou sportovnost na odiv nedává, přesto dostatečně velké na to, aby zvýšily sex appeal vozu.

Test Škody Octavia Combi RS 2017 Test Škody Octavia Combi RS 2017 Lehkých změn proti základnímu modelu se dočkala i záď se spojlerem a dvěma koncovkami výfuku.

Test Škody Octavia Combi RS 2017 Verzi vybavenou pohonem všech kol vizuálně od ostatních na první pohled neodlišíte. Jediným patrným rozdílem je totiž maličký nápis 4x4 vlevo na pátých dveřích vozu.

Test Škody Octavia Combi RS 2017 Provedení RS 245 se od běžného RS odlišuje rámečkem masky chladiče v leskle černé barvě. Černé jsou i některé další detaily jako kryty zrcátek nebo koncovek výfuku.

Test Škody Octavia Combi RS 2017 Sluší mu i devatenáctipalcová černá kola se speciálním designem a pneumatikami o rozměru 225/35 R19, zatímco základní model vyjíždí na sedmnáctkách.

Octavii Combi RS druhé generace prospělo v porovnání s předchůdkyní rozšíření. Působí monumentálně, důstojně, reprezentativně, a přitom moderně. Zaoblenější záď než u předchůdce dodává sportovně laděnému kombíku na dynamice a eleganci

Interiéru dominují sportovní přední sedadla s integrovanými opěrkami hlavy. Zaujmou i kryty pedálů v hliníkovém designu nebo různobarevné prošívání kůže na volantu nebo řadicí páce. Také uvnitř nejsou změny nijak zvlášť vyzývavé, ale působí velmi elegantně.

Test Škody Octavia Combi RS 2017 Zajímavý designerský prvek představuje zasahování linie výplní dveří do prosklené části. Působí to moderně a dynamicky, a přitom nemá negativní vliv na výhled z auta. Ten sice omezují i nadále masivní sloupky, ale připadalo mi, že je mezi nimi a zrcátky více místa než u minulé generace.

Přes zjevnou kvalitu materiálů mi provedení přístrojové desky připadalo trochu lacinější než u předchůdkyně. Asi za to mohla monolitická místa na přední desce, která ale po modernizaci v roce 2017 vypadá zaplněnější. Už proto, že se na ní doprostřed standardně montuje větší dotekový displej s úhlopříčkou o rozměru osm palců.

Pocitu prémiovosti dříve nepřidávalo ani tiché povrzávání uvnitř palubky. Po modernizaci v roce 2017 jsem se u žádného z testovaných aut nesetkal ani s tímto prohřeškem.

Odhlučnění kabiny mi připadalo mezi kompaktními auty průměrné.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus