Aktualizováno: 1.6.2017

Test Škody Octavia Combi

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 5
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 1

 
Kombík, který je větší, prostornější, lehčí, úspornější, dynamičtější, ale také dražší než většina konkurentů v nižší střední třídě - to je Škoda Octavia Combi třetí novodobé generace.

Ještě jeden zásadní trumf může nová Octavia Combi proti soupeřům vytáhnout - širokou nabídku verzí. Kromě základní varianty s pohonem přední nápravy nabízí i řadu provedení s pohonem všech kol, která všechna disponují víceprvkovou zadní nápravou, což u "předokolky" na rozdíl od minulé generace platí pouze pro nejsilnější motorizaci 1.8 TSI a verzi 1.4 TSI G-TEC na zemní plyn CNG. Právě ta je dalším rozšířením palety Octavie Combi. Sportovní odnož RS a terénního Scouta vedeme jako samostatné modely.

Kombík přidává proti liftbacku vyšší užitnou hodnotu pro rodiny a páry či jednotlivce, kteří potřebují převážet větší náklady a vyšší cestující na zadních sedadlech. Přitom neztrácí manažerský vzhled, takže patří i mezi nejoblíbenější služební auta.

Na rozdíl od "krátké" (ve skutečnosti na milimetr stejně dlouhé) Octavie liftback se musí Combi poprat s velkým množstvím přímých konkurentů. Spousta kompaktních hatchbacků (VW Golf, Ford Focus, Renault Mégane atd.) nabízí praktičtější prodlouženou karoserii.

Zamrzí, že prostřední zadní sedadlo neposkytne na rozdíl od některých konkurentů bezpečné svezení dospělému pasažérovi. Na pozici řidiče mi vadil kratší sedák než u minulé Octavie Combi a plasty útočící na kolena. Dvoulitrové naftové motory po úpravách laboratorních spotřeb v roce 2016 dostaly Octavii Combi při porovnání s konkurenty mezi nadpůměrně žravá auta.

Zlepšila se dosavadní slabina – šířka v interiéru. Posměšná přezdívka užovka, kterou dříve schytávala řada škodovek, už na Octavii Combi třetí novodobé generace neplatí. Potěší i dynamické parametry většiny motorů. Nejvýraznějším dojmem z prvních testů však byla lehkost, s jakou se Octavia vrhá do zatáček. Jako bych ani neřídil auto dlouhé skoro 4,7 m. Za to může děkovat nižší hmotnosti i parádně naladěnému řízení.

Octavia Combi v Česku nejvíc plní roli služebního vozu. Pořizují si ji i rodiny a páry, které využijí velkého kufru.

Škoda prodává Octavii Combi třetí generace na českém trhu od jara 2013. Koncem roku 2016 prodělala modernizaci, která se na první pohled pozná podle "čtyřokého" designu předních světel.

Design

Škoda Octavia Combi - pohled ¾ zepředu dopravaŠkoda Octavia Combi - pohled bok dopravaŠkoda Octavia Combi - pohled záď čistáŠkoda Octavia Combi - pohled ¾ zezadu dolevaŠkoda Octavia Combi - pohled příď čistá

 

Ještě nikdy kolem žádného faceliftu v historii se nevedlo tolik debat jako při změně vzhledu Octavie začátkem roku 2017. Spousta diskutérů označovala nový "čtyřoký" design za hnus. První prodejní výsledky modernizovaného modelu ale ukazují, že se zájmem o auto extravagantní a trochu nesourodý design předních světlometů nic zásadního neudělal. A že pravdu budou mít spíš asi ti, kteří tvrdili, že konečně většina lidí na první pohled rozezná Octavii od menšího Rapida.

Test Škody Octavia Combi Výše se můžete podívat jak světlomety svítí. Testovali jsme verzi Style, která je první, která ve standardu nabízí plně diodové osvětlení. Krajní LEDky jsou určené pro potkávačky, menší vnitřní pro dálková světla a dole v nárazníku najdeme mlhovky (standard od druhé výbavy Ambition). Základní verze Octavie osvětlují silnice klasickými halogenovými žárovkami.

Test Škody Octavia Combi Proužky LED denního svícení (standard) vytvářejí zajímavý a nezaměnitelný světelný podpis.

Test Škody Octavia Combi Test Škody Octavia Combi Tady se podívejte, jak se Škoda Octavia (nejen Combi) v roce 2017 proměnila.

Kombík třetí generace novodobé Octavie mi připadal přitažlivější a vyváženější než liftback. Po modernizaci ale zatím nejsem schopen totéž potvrdit, protože liftback jsem zatím netestoval a v tu dobu, kdy jsem zkoušel kombík, ještě moc na silnicích neviděl.

Navíc jsem zatím viděl, fotil a testoval jen parádně vyšperkovanou Octavii Combi s příplatkovými černými sedmáctipalcovými koly, které jí opravdu slušely. Je možné, že základní varianty mohou dojmy trochu změnit, vždyť nejlevnější Octavia vyjíždí třeba na plechových patnáctipalcových kolech. 

Octavii Combi prospělo při generační změně v roce 2013 rozšíření. Působí monumentálně a důstojně. Zaoblenější záď než u předchůdce kombíku dodává na dynamice a eleganci.

Test Škody Octavia Combi Přístrojové desce Octavie Combi pomohl při modernizaci na přelomu let 2016 a 2017 nový skleněný design dotekového displeje na středovém panelu. Na obrázku také vidíte jeho největší variantu s úhlopříčkou 9,2 palců, před modernizací bylo maximum osm palců. Díky němu vypadá přístrojová deska moderněji a hodnotněji.

V kvalitě materiálů nebyl problém ani před faceliftem. Měkčené plasty velmi příjemně na dotek vyplňovaly u zkoušených verzí vrchní i střední část přístrojovky. Plasty jsou ale vzhledově příliš stejnorodé, takže vznikají relativně velké monolitické plochy.

Test Škody Octavia Combi Zajímavý designerský prvek představuje zasahování linie výplní dveří do prosklené části. Působí to moderně a dynamicky, a přitom nemá negativní vliv na výhled z auta. Ten sice omezují i nadále masivní sloupky, ale připadalo mi, že je mezi nimi a zrcátky více místa.

Test Škody Octavia Combi Když už se bavíme o výhledu z auta, tak směrem vzad je u kombíku lepší než u liftbacku, ale do ideálu má daleko. Zadní parkovací senzory patří ke standardu od výbavy Style.

Test Škody Octavia Combi Připlatit se dá za kameru, nebo elektronického asistenta, který zaparkuje téměř sám (točí za řidiče volantem) do podélného i příčného stání. Od roku 2017 funguje asistent i při parkování s přívěsem.

Odhlučnění kabiny nedosahuje kvalit Golfu nebo vozů střední třídy, ale není ani výraznou slabinou.

Zavírání dveří nebo schránek v přístrojové desce není úplně tlumené. Osobně za tím vidím výsledky snahy koncernu VW oddělit lidovější Octavii Combi od dražších aut typu Superbu Combi nebo Passatu Variant.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus