Aktualizováno: 18.3.2019

Test Škody Kodiaq včetně verze RS a Scout

 

 
Škoda v tiskových zprávách označuje Kodiaq jako svoje první velké SUV, ale na druhou stranu její představitelé zdůrazňují, že se ještě jedná o kompaktní model. Každopádně jde o první škodovku, která nabízí až sedm míst k sezení.

U nás na Vybermiauto většinou auta členíme do kategorií podle jejich délky. Škoda Kodiaq měří na délku 4,7 m, takže z našeho pohledu jasně patří mezi SUV střední třídy, kam řadíme poloterénní auta s délkou 4,5 až 4,8 m.

Ani ostatními rozměry karoserie Škoda Kodiaq mezi středně velkými SUV nevybočuje. Patří spíše k větším autům kategorie.

Kodiaq při porovnání se soupeři bodouje velkým kufrem a místem na nohy na prvních dvou řadách sedadel. Líbily se mi i jeho jízdní vlastnosti, které vyhoví zejména řidičům vyhledávajícím maximum komfortu. Potěší i grafika a provedení displeje nejdražšího multimediálního systému nebo spousta chytrých řešení. Za všechny jmenuji třeba ochranné lišty hran dveří, které se samočinně aktivují při jejich otevření. Zaujal mne design sportovního provedení RS, zejména krásná dvacetipalcová kola Vega. Na verzi Scout se mi velmi líbil terénně vyhlížející design a dominantní devatenáctipalcová obuv. 

Naopak jsem při prvních testech na Mallorce nebyl spokojen se spotřebou obou zkoušených verzí, která vysoko přesahovala hodnoty uváděné výrobcem. Při testech v Česku jsme ale dokázali benzinovou i dieslovou verzi s automatem a pohonem všech kol plynulou jízdou stlačit i pod laboratorní údaje. Nejsilnější naftové verze nejsou v kombinaci s pohonem všech kol a automatickou převodovkou žádní dravci, čekal jsem od nich více. Zklamalo využití sedadel třetí řady pro děti. Nejen podle testů Euro NCAP, ale i podle našich zkušeností na ně nelze bezpečně umístit dětské sedačky.

Typickými zákazníky Škody Kodiaq jsou podle nás rodiny všech velikostí a věkových kategorií. Auto ale samozřejmě dobře poslouží i hodně aktivním párům, které potřebují spoustu místa na sportovní pomůcky a pohon všech kol třeba při jízdách za lyžováním. Kodiaq si lze ale pořídit i s pohonem pouze přední nápravy. Jde i oblíbené firemní auto, zejména u menších živnostníků.

Škoda Kodiaq se vyrábí v továrně v Kvasinách a čeští zákazíci ji mohou objednávat od října 2016.

Postupně se kromě klasických stuňů výbav dostaly do výroby i deriváty - od listopadu 2017 sportovně laděná verze Sportline a právě testovaná varianta Scout určená do o něco těžšího terénu. Od podzimu 2018 lze objednávat i nejdynamičtější a nejlépe vybavené provedení RS poháněné naftovým motorem 2.0 Bi-TDI/176 kW.

Škoda koncem roku 2018 zveřejnila několik zajímavých statistik o celosvětovém prodeji modelu Kodiaq. Drtivá většina všech zákazníků preferuje výbavu Style (63 procent). Naftový motor mírně převažuje nad benzinovým, automatická převodovka drtí manuální (87 %). Nejoblíbenější barvou je černá.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus