Aktualizováno: 18.3.2019

Test Škody Kodiaq včetně verze RS a Scout

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 5
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 3

 
Škoda v tiskových zprávách označuje Kodiaq jako svoje první velké SUV, ale na druhou stranu její představitelé zdůrazňují, že se ještě jedná o kompaktní model. Každopádně jde o první škodovku, která nabízí až sedm míst k sezení.

U nás na Vybermiauto většinou auta členíme do kategorií podle jejich délky. Škoda Kodiaq měří na délku 4,7 m, takže z našeho pohledu jasně patří mezi SUV střední třídy, kam řadíme poloterénní auta s délkou 4,5 až 4,8 m.

Ani ostatními rozměry karoserie Škoda Kodiaq mezi středně velkými SUV nevybočuje. Patří spíše k větším autům kategorie.

Kodiaq při porovnání se soupeři bodouje velkým kufrem a místem na nohy na prvních dvou řadách sedadel. Líbily se mi i jeho jízdní vlastnosti, které vyhoví zejména řidičům vyhledávajícím maximum komfortu. Potěší i grafika a provedení displeje nejdražšího multimediálního systému nebo spousta chytrých řešení. Za všechny jmenuji třeba ochranné lišty hran dveří, které se samočinně aktivují při jejich otevření. Zaujal mne design sportovního provedení RS, zejména krásná dvacetipalcová kola Vega. Na verzi Scout se mi velmi líbil terénně vyhlížející design a dominantní devatenáctipalcová obuv. 

Naopak jsem při prvních testech na Mallorce nebyl spokojen se spotřebou obou zkoušených verzí, která vysoko přesahovala hodnoty uváděné výrobcem. Při testech v Česku jsme ale dokázali benzinovou i dieslovou verzi s automatem a pohonem všech kol plynulou jízdou stlačit i pod laboratorní údaje. Nejsilnější naftové verze nejsou v kombinaci s pohonem všech kol a automatickou převodovkou žádní dravci, čekal jsem od nich více. Zklamalo využití sedadel třetí řady pro děti. Nejen podle testů Euro NCAP, ale i podle našich zkušeností na ně nelze bezpečně umístit dětské sedačky.

Typickými zákazníky Škody Kodiaq jsou podle nás rodiny všech velikostí a věkových kategorií. Auto ale samozřejmě dobře poslouží i hodně aktivním párům, které potřebují spoustu místa na sportovní pomůcky a pohon všech kol třeba při jízdách za lyžováním. Kodiaq si lze ale pořídit i s pohonem pouze přední nápravy. Jde i oblíbené firemní auto, zejména u menších živnostníků.

Škoda Kodiaq se vyrábí v továrně v Kvasinách a čeští zákazíci ji mohou objednávat od října 2016.

Postupně se kromě klasických stuňů výbav dostaly do výroby i deriváty - od listopadu 2017 sportovně laděná verze Sportline a právě testovaná varianta Scout určená do o něco těžšího terénu. Od podzimu 2018 lze objednávat i nejdynamičtější a nejlépe vybavené provedení RS poháněné naftovým motorem 2.0 Bi-TDI/176 kW.

Škoda koncem roku 2018 zveřejnila několik zajímavých statistik o celosvětovém prodeji modelu Kodiaq. Drtivá většina všech zákazníků preferuje výbavu Style (63 procent). Naftový motor mírně převažuje nad benzinovým, automatická převodovka drtí manuální (87 %). Nejoblíbenější barvou je černá.

Design

Škoda Kodiaq - pohled ¾ zepředu dopravaŠkoda Kodiaq - pohled bok dopravaŠkoda Kodiaq - pohled záď čistáŠkoda Kodiaq - pohled ¾ zezadu dolevaŠkoda Kodiaq - pohled příď čistá

 

Zatímco třetí generace Superbu, to byla láska na první pohled, Kodiaq řadím k autům, která zaujmou, ale nejsou prvoplánově líbivá.

Zvlášť zepředu si ho s žádným jiným SUV nespletete, vypadá originálně.

Potěší, že i základní verze vyjíždí na sedmnáctipalcových litých kolech, takže žádnou chudobku na plecháčích nepotkáte. Tedy pokud majitel nebude šetřit třeba na zimních discích. Testovaná auta obouvala osmnáctipalcová kola (standard od výbavy Style). Varianty Laurin&Klement má stejně jako provedení Sportline a Scout ve standardu devatenáctky a s příjezdem sportovní verze RS došlo i nériové dvacítky.

Test Škody Kodiaq včetně verze RS a Scout Všechna dosud testovaná auta disponovala full LED světlomety (standard od Style). Ty nejen hezky vypadají, ale také velmi daleko a jasně svítí.

Základní halogenové světlomety jsem zatím neviděl, obsahují ale standardně alespoň LED denní svícení. Každý Kodiaq obsahuje i zadní LED světla.

Test Škody Kodiaq včetně verze RS a Scout Jeden Kodiaq se mi zvenčí líbil na první pohled - testovaná sportovní verze RS. Díky ní jsem dokonce celému modelu zlepšil sex-appeal o jednu známku. Uchvátil mne zvlášť se speciální modrou barvou, která je určena právě pouze pro tuto variantu. Působí ještě monumentálněji než ostatní verze modelu, přibyla agresivita i elegance.

Test Škody Kodiaq včetně verze RS a Scout Zezadu zaujmou obrovské koncovky výfuku (funkční je jen levá) nebo difuzor. Působivé jsou i leskle černé kontrastní doplňky.

Test Škody Kodiaq včetně verze RS a Scout Největší parádu ale dělají dvacetipalcová kola s úchvatným a výrazným designem, ze kterých vykukují červené brzdové třmeny. A když už jsme u těch efektů, tak zajímavý je i zvuk vycházející z útrob Škody Kodiaq RS, který mění svou tóninu podle nastavení jízdního módu. Že by se mi ale v jakékoli podobě moc líbil, to se říci nedá.

Test Škody Kodiaq včetně verze RS a Scout Kolega Bart našel zalíbení ve verzi Scout. Působí stejně robustně jako varianta RS a díky terénním prvkům nabývá na atraktivitě. Tmavě modrá barva společně se stříbrnými a chromovanými doplňky potvrzuje opravdu povedený design. Oproti jiným variantám Kodiaqu se verze Scout odlišuje stříbrnými plasty ve spodní části přídě a zádě. Dobře vypadá kombinace chromovaného rámečku masky chladiče, stříbrné barvy střešních nosičů, lišty kolem bočních oken a krytů vnějších zpětných zrcátek.

Test Škody Kodiaq včetně verze RS a Scout Obdobně jako u verze RS získávají na voze největší pozornost kola. Verze Scout je standardně obuta na 19 palcových kolech s antracitovými disky Crater, které vypadají skvěle. 

Uvnitř byla všechna auta na Mallorce i při testech v Česku vyšperkovaná. Obsahovala výhradně nejvyšší multimediální systém Columbus s parádním osmipalcovým displejem, za který se přitom v listopadu 2016 i u nejvyšší výbavy Style připlácelo více než padesát tisíc korun. Také čalounění jsme zkoušeli výhradně luxusní - kombinaci semiše (alcantary - standard pro Sportline, Scout a RS) a kůže, nebo celokožené provedení (Laurin&Klement). Dojem z interiéru se tak blížil kvalitou materiálů prémiovým značkám. Těžko ale říct, jestli by byl stejný i u základního provedení.

Test Škody Kodiaq včetně verze RS a Scout Moc se mi líbila béžovo-černá kombinace. Světlá jsou třeba sedadla nebo výplně dveří, naopak vrchní část přístrojové desky zůstává černá, takže se nezrcadlí v předním okně.

Test Škody Kodiaq včetně verze RS a Scout A takhle vypadá přístrojová deska Škody Kodiaq RS s několika příplatkovými prvky.

Test Škody Kodiaq včetně verze RS a Scout Palubní deska ve variantě Scout byla obložena dřevěnými prvky a doplněna o dobře vypadající plasty. Horní část byla potažena kůží. Vše ladně zapadalo do celkového designu interiéru. Uvnitř působí vůz luxusnějším dojmem než ostatní varianty. 

Test Škody Kodiaq včetně verze RS a Scout Nepřiplácel bych si za panoramatickou střechu. Nejen, že snižuje místo nad hlavou na zadních sedadlech, ale při rychlé jízdě mimo asfalt se z jejích míst ozvývaly nepříjemné pazvuky.

To ale byla jediná stížnost týkající se zpracování nebo hlučnosti. Jinak byly obě Škody Kodiaq testované na Mallorce utlumené parádně - od motoru, kol i obtékajícího vzduchu. Podobné dojmy jsme nabyli i při testech v Česku. Relativně nejhlučnější mi připadalo provedení RS, u něhož jsem měl pocit, že má i nejhorší aerodynamiku.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus