Aktualizováno: 5.10.2018

Test Škody Karoq

 

 
Pohodlné rodinné SUV, které může mít za příplatek unikátní prvek v podobě vyjímatelných sedadel druhé řady - to je Škoda Karoq.

Jméno údajně vymyslel dvanáctiletý indiánský chlapec z aljašského ostrova Kodiak. Spojil dohromady slova "karraq", tedy automobil, a "quarruk", tedy šíp, který je mimo jiné i ve znaku Škodovky.

Karoq je nástupcem modelu Yeti, protáhl se však proti němu o 16 centimetrů. Zároveň jde o sourozence Seatu Ateca, s nímž se společně vyrábí v Kvasinách. Připravuje se ale i výroba v Mladé Boleslavi.

Auto se nabízí s pohonem předních, nebo všech kol. V roce 2018 ale verze s pohonem všech kol kvůli nestihunté homologaci podle nových emisních norem vypadly z nabídky. 

Při porovnání s ostatními SUV nižší střední třídy vyniká Škoda Karoq nejen již zmiňovanou variabilitou, ale také velmi pohodlným podvozkem nebo úsporností benzinových motorů.

Zklamalo mě, že podle našich měření se v interiéru téměř neprojevilo prodloužení délky karoserie proti Yetimu. Zejména kufr je stále krátký. Spokojený jsem nebyl s funkcí některých bezpečnostních asistentů. Na rozdíl od Yetiho už Karoq neřadím mezi nejdostupnější rodinná SUV na českém trhu. Poměr ceny a výbavy nelze považovat za konkurenční výhodu.

Karoq patří stejně jako většina SUV mezi univerzální auta s velkým množstvím potenciálních zákazníků. Těmi nejtypičtějšími by měly být menší rodiny, variabilitu interiéru ve spojení s možností pohonu všech kol ale ocení i aktivní páry a jednotlivci, nebo firmy.

Škoda Karoq se na českém trhu prodává od podzimu roku 2017. Plánují se i její další verze - Sportline s benzinovým motorem 2.0 TSI, který na začátku prodeje není v nabídce, Scout nebo luxusní Laurin & Klement. Na rozdíl od většího Kodiaqu se zatím nepočítá s ryze sportovní variantou RS.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus