Aktualizováno: 12.10.2017

Test Škody Karoq

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 4
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 5

 
Pohodlné rodinné SUV, které může mít za příplatek unikátní prvek v podobě vyjímatelných sedadel druhé řady - to je Škoda Karoq.

Jméno údajně vymyslel dvanáctiletý indiánský chlapec z aljašského ostrova Kodiak. Spojil dohromady slova "karraq", tedy automobil, a "quarruk", tedy šíp, který je mimo jiné i ve znaku Škodovky.

Karoq je nástupcem modelu Yeti, protáhl se však proti němu o 16 centimetrů. Zároveň jde o sourozence Seatu Ateca, s nímž se společně vyrábí v Kvasinách. Připravuje se ale i výroba v Mladé Boleslavi.

Auto se nabízí s pohonem předních, nebo všech kol.

Při porovnání s ostatními SUV nižší střední třídy vyniká Škoda Karoq nejen již zmiňovanou variabilitou, ale také velmi pohodlným podvozkem nebo úsporností benzinových motorů.

Největší slabinu podle mě představuje v době uvedení na trh vysoká základní cena výrazně přesahující půl milionu korun. Ta je ale způsobená i tím, že v prvních měsících prodeje není v nabídce základní výbava Active. Zklamalo mě, že podle našich měření se v interiéru téměř neprojevilo prodloužení délky karoserie proti Yetimu. Zejména kufr je stále krátký.

Karoq patří stejně jako většina SUV mezi univerzální auta s velkým množstvím potenciálních zákazníků. Těmi nejtypičtějšími by měly být menší rodiny, variabilitu interiéru ve spojení s možností pohonu všech kol ale ocení i aktivní páry a jednotlivci, nebo firmy.

Škoda Karoq se na českém trhu prodává od podzimu roku 2017. Plánují se i její další verze - Sportline s benzinovým motorem 2.0 TSI, který na začátku prodeje není v nabídce, Scout nebo luxusní Laurin & Klement. Na rozdíl od většího Kodiaqu se zatím nepočítá s ryze sportovní variantou RS.

Design

Škoda Karoq - pohled ¾ zepředu dopravaŠkoda Karoq - pohled bok dopravaŠkoda Karoq - pohled záď čistáŠkoda Karoq - pohled ¾ zezadu dolevaŠkoda Karoq - pohled příď čistá

 

Škodě Karoq se mimo jiné přezdívá "Baby Kodiaq".

Test Škody Karoq Zepředu se jeho design s větším modelem prakticky shoduje, jak se můžete přesvědčit na snímku Kodiaqu. Zezadu jsou obě SUV mnohem lépe rozeznatelná.

Test Škody Karoq Od svého sourozence Seatu Ateca se Karoq designem liší mnohem více než od Kodiaqu.

Celkově na mě kabát Škody Karoq působí sympaticky a dobrosrdečně, i když ne úplně líbivě a výrazně. A v podstatě totéž se dá napsat i o interiéru, ač přístrojovou desku testovaných variant rozsvěcel obří dotekový displej příplatkového multimediálního systému Columbus s úhlopříčkou 9,2 palců a parádní grafikou.

Spokojen jsem byl s kvalitou materiálů i jejich zpracováním. Ani u jednoho z testovaných aut jsem nezaregistroval žádné rušivé zvuky.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus