Aktualizováno: 8.9.2018

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 1.0 TSI/70 kW, 1.0 TSI/81 kW

Řidičova zóna

Řidičova zóna
 

Stejně jako u hatchbacku přehledná a u testovaných aut i útulná.

Šířka v loktech se podle našich měření mezigeneračně zlepšila o čtyři centimetry, takže už si řidič se spolujezdcem tolik nepřekážejí.

Mám pocit, že se v nové Fabii sedí v nejnižší poloze sedadla řidiče blíže k zemi než u „dvojky“. Díky tomu ani vyšší postavy netrpí klaustrofobií, menší jezdci ale budou šroubovat sedadlo nahoru.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Ze spodní pozice sedadla se podle mne mezigeneračně trochu zhoršil výhled z auta. Uchycení předního sloupku spolu s držákem zpětného zrcátka a zrcátkem samotným vytvářejí stejně jako u předchozí Fabie docela velkou neprůhlednou plochu.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Směrem vzad je to s výhledem podobné jako u hatchbacku - tedy nevybočující z průměru, ale prodloužení zádi samozřejmě parkování neulehčuje. Zadní senzory patří ke standardu od výbavy Style.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Za kameru se připlácí.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Proti minulé generaci má nová Fabia výrazně praktičtější a subtilnější tvar středového sloupku, který nepřekáží na kolena, takže se může k volantu bezbolestně přiblížit i ten, kdo rád řídí nalepený na něj.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Kolega Michal měřící na výšku lehce přes 170 cm byl v sedadle řidiče naprosto spokojený. Jde o snímek verze před faceliftem.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Po modernizaci v roce 2018 jsem testoval sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy (standard verze Monte Carlo). Jejich výrazné bočnice mi byly příjemné do té doby, než jsem se vysekal na bruslích. Pak jsem je s modřinami a strupy proklínal. Je ale fakt, že drží perfektně v zatáčkách a mají příjemně pohodlné opěrky hlavy. Domnívám se však, že vyhoví spíš menším a subtilnějším řidičům, těm rozložitějším budou příliš úzké.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Aby tříramenný volant vypadal jako ten na snímku, musíte sáhnout po výbavě Style. V základní výbavě Active je plastový, vyšší Ambition nabízí po faceliftu už kožený, ale bez funkčních tlačítek. Ta patří ke standardu od verze Style, před faceliftem se za ně připlácelo. Obsluhují palubní počítač, rádio a případně i telefon nebo asistenční systémy a logika menu nemá chybu. Volant z výbavy Style se parádně drží.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace A takhle vypadá volant z testované varianty Monte Carlo. Díky perforování se drží ještě lépe než ten klasický kožený, liší se i červeným prošíváním.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Příjemné jsou i páčky za volantem podobné těm v Octavii. Na té spodní se obsluhuje příplatkový adaptivní tempomat udržující nejen řidičem nastavenou rychlost, ale i vzdálenost od nejbližšího vozu.

Potěšilo mne jeho velmi dobré fungování, které by mu mohly závidět i mnohem dražší modely. Brzdil i rozjížděl se plynule, neudržoval tak velkou vzdálenost od nejbližšího auta, aby to iritovalo ostatní řidiče.

Jednodušší tempomat udržující pouze rychlost patří ke standardu výbavy Style.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Velký displej uprostřed tradičně přehledných ciferníků označovaný jako Maxi DOT patří až k nejvyšší výbavě Style. Vzhled přístrojů se při faceliftu změnil, nejsem si ale jistý, zda k lepšímu. Možná designově, ale předchozí podrobnější cejchování stupnic otáčkoměru a rychloměru mě vyhovovalo více.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Specifické (a podle mně lepší) cejchování stupnic má provedení Monte Carlo.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Moc se mi líbilo provedení středového sloupku. Zatímco před faceliftem se dal multimediální systém s 6,5palcovým dotekovým displejem pořídit pouze za příplatek, teď už je součástí vozu od druhé výbavy Ambition a menší rozměry displeje nejsou v nabídce.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Přibylo tlačítek i funkcí.

Základní verze Active má ve standardu klasické rádio s USB portem a slotem na SD kartu. Bluetooth handsfree umožňující legální ovládání mobilu patří ke standardu od verze Style.

Také elegantní automatickou klimatizaci dostanete od tohoto stupně výbavy.

Od stupně Ambition patří ke standardu takzvaný Front Assist, který varuje před přílišným přiblížením se k autu před sebou. Nejprve se objeví na displeji jen malá ikonka dvou aut za sebou a mezi nimi vykřičník.

Pokud se ale zadnímu nárazníku před sebou řítíte příliš rychle, začne auto pípat a na displeji bliká ikona, která má řidiče nabudit k okamžitému zabrzdění. Většinou systém fungoval bez chyby, Jen jednou se mi ještě u hatchbacku před faceliftem v prudké zatáčce na dvouproudém sjezdu z dálnice stalo, že zareagoval chybně na auto ve vedlejším pruhu.

Kdybych nezačal brzdit, systém to těsně před nárazem automaticky udělá za mě a pokusí se kolizi zabránit.

Od roku 2018 si může zájemce za příplatek pořídit mimo jiné i hlídání mrtvého úhlu při provozu na víceproudých komunikacích.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Oranžová diodka ve zpětném zrcátku ale nebyla v jasném letním dni téměř vidět.

Loketní opěrku mezi obě sedadla dostanou bez příplatku pouze majitelé nejvyšší výbavy Style. Je docela úzká a dá se seřizovat pouze výškově, nikoli podélně. Obsahuje malou schránku na drobnosti.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Výplně dveří stejně jako středový panel tradičně poberou spoustu dalších věcí.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Nechybí ani škrabka umístěná ve vnitřní straně víčka nádrže.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Od výbavy Ambition najdete pod sedadlem spolujezdce schránku s deštníkem.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Na zpětném zrcátku se šetřilo. Malé sice vypadá trendy, ale podle mne toho v něm řidič vidí méně.

Kabina a kufr

Škoda Fabia Combi FL - pohled sedadla přední Škoda Fabia Combi FL - pohled sedadla zadní Škoda Fabia Combi FL - pohled kufr základní Škoda Fabia Combi FL - pohled kufr maximální

 

Nová Fabia Combi se proti předchůdkyni prodloužila o dva centimetry na 4,26 m, což se ale podle našich měření neprojevilo na podélné prostornosti v interiéru. Ta se naopak na straně spolujezdce mezigeneračně zhoršila o osm centimetrů a mezi malými auty patří na rozdíl od špičkové předchůdkyně ke slabšímu průměru.

Zároveň se Fabia Combi proti "dvojce" o značných devět centimetrů rozšířila. V interiéru není nárůst podle našich měření tak znatelný, ale každý centimetr v loktech k dobru se u bývalé užovky počítá.

Škoda Fabia Combi třetí generace zvládne převoz pěti dospělých osob pouze tehdy, když bude jedna z nich hodně malá. Výška hlavové opěrky na zadním prostředním místě ideálně podepře hlavu osobám s výškou přibližně do 160 cm. 

Místo nad hlavou se na krajních zadních místech mezigeneračně o dva centimetry zmenšilo, přesto vyhoví i dlouhánům. Limitem pro dva cestující sedící za sebou bude prostor v oblasti kolen nikoli mezi hlavou a stropem. Dospělí s výškou 180 cm mohou cestovat za sebou pohodlně a bez modřin. Za řidičem to bude trochu horší.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Od modernizace v roce 2018 jsou v nabídce dva USB porty pro zadní sedadla (za příplatek).

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Dalším novým příplatkovým prvkem je držák tabletu.

Fabia Combi je mezi malými kombíky kufrovou šampionkou nejen díky základnímu objemu 530 litrů (o 25 l více než u minulé generace), ale i špičkové délce a hloubce. Její zavazadlový prostor by se neztratil ani o třídu výš.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Nabízí také spoustu praktických řešení, jako jsou třeba háčky na tašky, místa a ohrádky na odkládání menších předmětů nebo sítě. Novinku v roce 2018 představuje odnímatelná LED svítilna.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Na kvalitní roletu chránící obsah kufru před očima nenechavců stačí v oblasti ucha lehce zatlačit rukou a sama se svine.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace

Na rozdíl od hatchbacku a stejně jako u předchůdkyně lze vyklápět, případně vyjímat sedáky zadních sedadel. Opěradla standardně dělená v poměru 60:40 se pak sklápějí do vzniklé mezery a vzniká spousta místa pro převoz objemnějších nákladů. Snímky jsou z verze před faceliftem.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Přesto vzniká mezi sklopenými sedadly a podlahou kufru docela velký schod. Ten může vyrovnat příplatková mezipodlaha, která má dvě polohy, nebo se dá z auta úplně vyjmout.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Opěradla se samozřejmě dají sklápět i přímo na sedáky, ale pak se nacházejí výš a mají sklon.

Pokračování článku Motory, řazení, řízení, brzdy

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus