Aktualizováno: 8.9.2018

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 1.0 MPI, 1.0 TSI/70 kW, 1.0 TSI/81 kW

 
Malá kombi zůstávají z celosvětového hlediska raritou, v Česku ale stále jde o tradiční chalupářský, rodinný a služební vůz.

Třetí generace Fabie Combi posílila pozici modelu na našem trhu, kterou předchůdkyně ztratila, když jí hodně zákazníků přebral Rapid. Může za to především výrazně líbivější design, který ještě zvýraznil facelift v roce 2018.

Několik málo konkurentů drtí Škoda Fabia Combi zejména velikostí kufru, který by se neztratil ani o třídu výš. Potěší také jízdní vlastnosti a nízká spotřeba litrových benzinových motorů ať už s turbem, nebo bez něj.

Nejvíc bych Fabii Combi vyčetl chudou základní výbavu a několik příznaků lacinosti - třeba kovově znějící zabouchnutí dveří nebo výhradně tvrdé plasty na přístrojové desce.

Design

Škoda Fabia Combi - pohled ¾ zepředu dopravaŠkoda Fabia Combi - pohled bok dopravaŠkoda Fabia Combi - pohled záď čistáŠkoda Fabia Combi - pohled ¾ zezadu dolevaŠkoda Fabia Combi - pohled příď čistá

 

Vizáž karoserie nové Škody Fabia Combi téměř nenavazuje na předchůdkyni. Příď se shoduje s hatchbackem, záď se kromě něj inspirovala také Octavií Combi.

Vyšperkované provedení Monte Carlo, které jsem po faceliftu v roce 2018 testoval, vypadá opravdu dobře. Zvenčí ho poznáte například podle černých kol a dalších doplňků v této barvě, dále podle prahových lišt, difuzoru nebo zadního spojleru.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Nechybí ani loga tohoto nejdražšího, sportovně-luxusního provedení Škody Fabia Combi.

Rozdíl mezi ní a například Fabií Style můžete vidět v základní sadě exteriérových fotek nahoře v této kapitole. Bílou Monte Carlo jsme testovali, zelená je z fotogalerie automobilky.

Modernizace v roce 2018 zostřila a zvýraznila vizáž přídě Fabie Combi, na které se měnil například tvar mřížky chladiče nebo světlometů.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Ty mohou být nově vybaveny kompletní LED technikou (standard od výbavy Style, mají i funkci přisvěcování do zatáček). Pásek LED denního svícení objevíte u faceliftované verze u každého auta.

Osobně se mi změny na přídi, ke kterým došlo v roce 2018, z designerského hlediska spíše nelíbí, ale setkal jsem se i s opačnými názory.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Ten svůj si můžete udělat při porovnání přídí starší (bílé auto) a nové varianty.

Stejně jako před modernizací jsem měl zatím k dispozici pouze špičkově vybavené auto s litými šestáctipalcovými koly. Jak vypadá základní provedení bez mlhovek a na plechových kolech, zjistíte například na konfigurátoru Škody Auto.

Nový kombík se mi sice díky snížení a rozšíření karoserie líbí o hodně víc než předchůdce, ale kdybych volil mezi designem jeho a hatchbacku, tak mě více oslovila krátká verze. Také proto, že nabízí na rozdíl od Combi za příplatek kontrastní barvu střechy a zrcátek.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace U kombíku alespoň trochu podobný efekt vytváří příplatková panoramatická střecha s vnitřním krytem bez možnosti otvírání.

Stejně jako u hatchbacku lze mít za příplatek tři různé barvy litých kol - bílou, červenou nebo černou.

Test modernizované Škody Fabia Combi třetí generace Uvnitř lze rovněž stejně jako u hatchbalcku odlišit barvu panelu v přístrojové desce, výplní dveří nebo čalounění. To působí svěžím a mladistvým dojmem, v rámci malých aut však nejde o nic výjimečného. Na snímku je testované provedení Škoda Fabia Monte Carlo.

Interiér Škody Fabia Combi III včetně přístrojové desky pokrývají pouze tvrdé plasty, které ale na pohled působí hodnotně. Ani jedno z testovaných aut ať už před faceliftem nebo po něm nevydávalo nežádoucí zvuky při přejíždění nerovností. Horší to bylo se zabouchnutím předních dveří, které znělo dost plechově a lacině.

Také odhlučnění karoserie zejména v městském provozu není optimální. Hluk dává najevo, že máme co do činění s levným vozem.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus