Aktualizováno: 17.8.2018

Test modernizované Škody Fabia

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 1.0 TSI/70 kW

 
Třetí generace Škody Fabia hraje stejně jako její dvě předchozí provedení především roli dostupného auta pro jednotlivce, páry a zaměstnance.

Na poměry malých aut stále relativně konzervativní, ale mezigeneračně výrazně modernější design malého pětidveřového hatchbacku udržel zájem starší klientely a přilákal mladší ročníky. Modernizace v roce 2018 vzhled zejména přídě ještě o něco zvýraznila.

Škoda Fabia třetí generace může sloužit i jako základní rodinné auto. Na rozdíl od předchůdkyně umožňuje bezpečnou přepravu pěti dospělých osob a do kufru se vejde víc věcí než u většiny soupeřů. Rodiny ale přesto sáhnou spíše po praktičtějším kombíku.

Jako největší klady při porovnání s konkurencí vidím kromě objemu a propracovanosti zavazadlového prostoru také nízkou spotřebu všech motorů a velmi dobré jízdní vlastnosti. Největší slabinu představuje lenost nejslabší verze benzinového tříválce 1.0 MPI. Minulostí je od roku 2018 chudá standardní výbava prvního stupně Active a druhého Ambition. Její navýšení ale doprovázelo i zvýšení cen. Přesto patří Škoda Fabia k nejdostupnějším pětidveřovým malým hatchbackům na českém trhu.

Třetí generace Škody Fabia se v Česku prodává od podzimu 2014. V polovině roku 2018 došlo k modernizaci vozu.

Design

Škoda Fabia - pohled ¾ zepředu dopravaŠkoda Fabia - pohled bok dopravaŠkoda Fabia - pohled záď čistáŠkoda Fabia - pohled ¾ zezadu dolevaŠkoda Fabia - pohled příď čistá

 

Připadá mi, že se hlásí spíše k první než k druhé generaci Fabie. Vyznává konzervativní čistý styl, který ale na rozdíl od „jedničky“ není tak strohý a na rozdíl od dvojky působí festovně. To platí jak o exteriéru tak interiéru.

Fabii prospělo mezigenerační rozšíření a snížení, její proporce vypadají mnohem sportovněji než u předchůdkyně.

Modernizace v roce 2018 zostřila a zvýraznila vizáž přídě, na které se měnil například tvar mřížky chladiče nebo světlometů.

Test modernizované Škody Fabia Ty mohou být nově vybaveny kompletní LED technikou (standard od výbavy Style, mají i funkci přisvěcování do zatáček). Pásek LED denního svícení objevíte u faceliftované verze u každého auta.

Osobně se mi změny na přídi, ke kterým došlo v roce 2018, z designerského hlediska spíše nelíbí, ale setkal jsem se i s opačnými názory.

Test modernizované Škody Fabia Test modernizované Škody Fabia Ten svůj si můžete udělat při porovnání přídí starší (bílé auto) a nové varianty.

Stejně jako před modernizací jsem měl zatím měl k dispozici pouze vyšperkované verze s příplatkovými litými šestáctipalcovými koly. Jak vypadá základní provedení bez mlhovek a na plechových kolech zjistíte například na konfigurátoru Škody Auto.

Novinkou po faceliftu je možnost objednávat si na Fabii až osmnáctipalcová kola (dosud maximálně sedmnáctipalcová). Základní provedení Škody Fabia jezdí i nadále na patnáctkách.

Test modernizované Škody Fabia Líbí se mi možnost připlatit si za kontrastní barvu střechy, kol a krytů zpětných zrcátek. To ale není žádná novinka a bývá to běžné i u konkurentů.

Kritici se mohli před faceliftem vozit na tom, že některé části karoserie nevyznívají úplně originálně. Zepředu trojková Fabia silně připomínala Rapid, což se ale po modernizaci trochu změnilo. A s novou generací Rapidu se to změní ještě více.

Zezadu se design Škody Fabia podobá Fiatu Stilo, což na fotkách není tak patrné jako v reálu, zvláště když obě tato auta vidíte vedle sebe. Zajímavé je, že právě za Fiat Stilo se testovací prototypy Fabie III převlékaly při maskování. Po faceliftu v roce 2018 to ale není zejména od výbavy Style, kdy jsou ve standardu zadní LED světla, tak zřetelné.

Celkově působí Fabia hatchback jako poměrně nezaměnitelný model.

Interiér Škody Fabia III včetně přístrojové desky pokrývají pouze tvrdé plasty, které ale na pohled působí hodnotně. Žádné z testovaných aut před modernizací ani po ní nevydávalo nežádoucí zvuky při přejíždění nerovností.

Test modernizované Škody Fabia Platilo to i pro verzi s příplatkovou panoramatickou střechou, která prosvětlí interiér vozu. Fotka pochází z verze před modernizací.

Horší to bylo před faceliftem se zabouchnutím předních dveří. To znělo dost plechově a lacině. Po modernizaci už mi zvuk tak hlasitý nepřipadal.

Spokojený jsem před faceliftem nebyl ani se zvukem stěračů u jednoho z testovaných exemplářů. Při jejich pohybu do krajní polohy se ozývalo hlasité žvýkání a asi si umíte představit, jak něco takového působí na otce dvou věčně nahlas přežvykujících pubescentů. Po faceliftu jsem opět nic takového nezaznamenal.

I při hodnocení designu interiéru je nutné zohlednit, že jsme testovali vyšperkované verze s velkými displeji multimediálního systému a moderně vyhlížejícími ovladači automatické klimatizace. Základní verze Active disponuje pouze klasickým rádiem a obyčejnou manuální klimatizací s otočnými ovladači. Její celočerná přístrojová deska působí podle konfigurátoru mnohem chudším dojmem, na čemž má podíl i plastový volant bez tlačítek a chromových dekorů, které chybí i na dalších místech palubní desky.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus