Aktualizováno: 30.8.2018

Test modernizované Škody Citigo

  • Sexy faktor: 1
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 1.0 MPI/44 kW, 1.0 MPI/55 kW

Řidičova zóna

Řidičova zóna
 

Nečekaně prostorná a tradičně vstřícná.

Šířka interiéru auta už mě v roce 2017 nepřipadala tak neuvěřitelná jako v roce 2012, kdy malé Citigo nabízelo na předních sedadlech o šest centimetrů lepší šířku v loktech než tehdejší generace Fabie. Stále však jde o velkorysé miniauto z tohoto pohledu.

Místa nad hlavou má dostatek i dvoumetrový basketbalista. Mnohem důležitější ale je, že šoférům, kteří rádi sedí blízko u volantu a díky tomu mají roztažené nohy, nic neohrožuje kolena. Takže ani nevadí, že Citigo nedisponuje podélným nastavením volantu.

Test modernizované Škody Citigo Ocenil jsem slušný výhled z auta všemi směry vyplývající z vyšší polohy sezení, i když masiv zrcátka a jeho držáku vytvářejí velkou neprůhlednou plochu.

Test modernizované Škody Citigo Parkovací senzory (standard akční verze Fresh) považuji skoro za zbytečnost.

Test modernizované Škody Citigo Dostal jsem se k různým barevným provedení sedadel. Nejvíce se mi líbila barevná kombinace u speciální edice Monte Carlo.

Mnohem důležitější ale je, že mi padly rozměry sedadla a zjistil jsem, že díky tvarování slušně drží v zatáčkách. Chválím dlouhý sedák výborně podpírající stehna, naopak šířka opěradla by mohla být velkorysejší. Hřmotnějším postavám bude podle mě připadat úzké. Nejkontroverznějším bodem jsou z mého hlediska integrované opěrky hlavy bez možnosti nastavení. Já se v nich s konfekční postavou 174 cm vysokou cítil dobře, ale vyšším řidičům podle mne budou vadit.

Test modernizované Škody Citigo Nelíbilo se mi ani nastavování sklonu opěradla odaretováním pomocí páky a seřízením hmotností vlastního těla. Růžice z většiny ostatních škodovek mi připadá jako komfortnější řešení.

Test modernizované Škody Citigo Nový volant, který se do Škody Citigo dostal po modernizaci v roce 2017, má standardně tři ramena. Dříve měly základní verze volant čtyřramenný a tříramenný potažený kůží se dal pořídit jen za příplatek. Novinka vypadá mnohem lépe než jeho předchůdce. Na snímku vidíte verzi potaženou kůží, která patří ke standardu akční verze Fresh, a parádně se drží. Základní provedení z umělé hmoty jsem zatím v ruce nedržel.

Test modernizované Škody Citigo Novinkou je možnost ovládat z volantu audiosoustavu (standard u Fresh a Monte Carlo).

Test modernizované Škody Citigo Výbava Monte Carlo disponuje ještě lepším sportovním volantem s perforováním, červeným prošíváním a příjemným zploštěním ve spodní části.

Test modernizované Škody Citigo Palubní počítač (standard od akční verze Fresh) se obsluhuje tradičně na páčce stěračů. Nevadí, ruka při úplně z kormidla nemusí.

Test modernizované Škody Citigo Na druhé páčce jsem objevil příplatkový tempomat - tedy zařízení udržující řidičem nastavenou rychlost.

Ovladače a přístroje se nacházely tam, kde bych je očekával.

Test modernizované Škody Citigo Velmi netradiční je pro škodovkáře hlavní přístrojový štít, který se po modernizaci v roce 2017 změnil. O něco se zvětšil otáčkoměr a také ukazatel paliva. Orientace na otáčkoměru ale pořád není optimální.

Test modernizované Škody Citigo Výrazně se v roce 2017 změnila také podoba středového sloupku. Zatímco dříve se dalo na jeho vrchní část připnout přenosné navigační zařízení Navigon speciálně vyvinuté pro tento vůz, nyní je tam v nejvyšší příplatkové specifikaci audiosoustavy (jmenuje se Swing) za další příplatek upevnit mobilní telefon a spojit ho s multimediálním systémem.

Test modernizované Škody Citigo Navigace na iPhonu ale byla tak malá, že jsem několikrát špatně odbočil.

Test modernizované Škody Citigo Novinkou je i barevný displej. Na obrázku vidíte příplatkovou automatickou klimatizaci. Standardem od provedení Fresh je manuální klima (zatím jsme nezkoušeli), první dvě výbavy Active a Ambition klimatizaci ve standardu nemají.

Od výbavy Fresh je standardem nižší verze audiosoustavy nazvaná Blues a nabízející CD mechaniku místo USB vstupu u Swingu. Blues jsem zatím nezkoušel stejně jako dvě nejnižší výbavy, které jsou ve standardu zcela bez audiosoustavy.

Škoda tradičně připravila do interiéru Citigo několik šikovných drobností, které řidiči zpříjemňují život.

Test modernizované Škody Citigo Na první místo jsem v roce 2012 jednoznačně řadil odkládací místo na mobil. Jde o jednoduchou gumovou vložku do popelníku, která fungovala skvěle. Bohužel mobily od té doby vyrostly, zatímco otvor pro ně ne. Takže mi držák byl i u relativně levného smartphonu k ničemu.

Test modernizované Škody Citigo Test modernizované Škody Citigo Chválím nápad umístit háček na kabelku nebo třeba menší taštičku do mechanismu otevírání schránky před spolujezdcem (ta je uzavřená od druhé výbavy Ambition).

Test modernizované Škody Citigo Mobil jsem si strkal do tohoto šikovného odklápěcího plastového poutka, které bude spíše sloužit pro kelímky s nápoji.

Test modernizované Škody Citigo Ve výplních dveří může být kromě držáku na láhve i malý odpadkový koš třeba na žvýkačky.

Test modernizované Škody Citigo Od druhé výbavy Ambition najdete pod sedadlem spolujezdce deštník.

Test modernizované Škody Citigo Za příplatek lze mít ve Škodě Citigo elektricky ovládané střešní okno.

Kabina a kufr

Škoda Citigo 5dv. - pohled sedadla přední Škoda Citigo 5dv. - pohled sedadla zadní Škoda Citigo 5dv. - pohled kufr základní Škoda Citigo 5dv. - pohled kufr maximální

 

Nástup na zadní sedadla pětidveřového Citigo druhým párem dveří samozřejmě působí mnohem komfortněji než u třídveřové verze.

Dveře sice nepatří mezi extra velké, ale se svými 174 cm výšky jsem se nemusel nijak zvlášť hrbit.

Test modernizované Škody Citigo Druhou zásadní novinku proti třídvířku představuje možnost alespoň vyklápět zadní okna. Na klasické stahování ale zapomeňte.

Podélnou prostorností kabiny Citigo mezi konkurenty neohromí, naměřili jsme lehký podprůměr. Neznamená to ale nic horšího, než že si za sebe sednou dva cestující s výškou 180 cm, aniž by si jeden či druhý otlačili kolena, což mi na miniauto připadá jako dostačující.

Mnohem více limitujícím faktorem než podélná prostornost bývá u miniaut výška ve druhé řadě, což je disciplína, ve které Citigo exceluje.

Na výšku si bez odření hlavy mohou dozadu sednout lidé vyšší než 180 cm, což jsme vyzkoušeli nejen měřením, ale i praxí.

Vzadu najdeme u Citigo jen dvě místa, což je hřích. Šířkou v loktech by se totiž automobil z Bratislavy neztratil ani o třídu výš (i když je o centimetr užší než třídveřová verze), takže by se tři cestující vešli v pohodě.

Test modernizované Škody Citigo Testovaná auta obsahovala asymetricky dělená opěradla (standard od výbavy Ambition, u Active vcelku). Opěradla se sklápí na pevné sedáky.

Mezi vytvořenou plochou a dnem kufru vzniká obrovský schod. Ten nepotěší při nakládání těžkých předmětů. Těžko ale předpokládat, že bude někdo v miniautě stěhovat pytle cementu. Na miniauta opravdu velký udávaný objem zavazadelníku 251 l má totiž na svědomí hlavně hloubka kufru, který je raritně hlubší než delší. 

Test modernizované Škody Citigo Od modelového roku 2013 se za příplatek nabízí mezipodlaha, která schod vyrovná.

Zajímavé ale je, že i délkou kufru ve výšce podlahy Citigo většinu konkurentů poráží, což považuji vzhledem k délce auta za obdivuhodné, ale muselo se to projevit na podélné prostornosti v kabině.

Podprůměrnou jsme zjistili pouze šířku zavazadlového prostoru, což je při fantastické šířce kabiny docela zklamání. A kdybychom byli úzkoprsí, trvali skutečně na šířce ve výšce podlahy a nepočítali příznivější rozměr o centimetr výš, tak dopadlo Citigo ještě hůř.

Úzký jsme naměřili také vstupní otvor do kufru.

Od modelového roku 2013 se dá také sklápět sedadlo spolujezdce do roviny (standard verze Monte Carlo), což usnadní převoz dlouhých nákladů.

Test modernizované Škody Citigo Potěší háčky na nákupní tašky (jsou ve standardu už od základní výbavy Active). Přikoupit se dají také zádržné sítě, což mi ale u tak krátkého kufru připadá skoro zbytečné.

Pokračování článku Motory, řazení, řízení, brzdy

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus