Aktualizováno: 26.6.2017

Test modernizované Škody Citigo

  • Sexy faktor: 1
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 4

 
Pětidveřová Škoda Citigo dokáže na rozdíl od třídveřové varianty sloužit se silnější verzí litrového motoru skromnějším rodinám nebo svobodným matkám i jako jediný vůz.

Prcek z Bratislavy (po modernizaci v roce 2017 měří necelých 3,6 m) totiž při uvedení na trh v roce 2012 drtil spolu se svými sourozenci Seatem Mii a VW Up! konkurenty šířkou v loktech na předních i zadních sedadlech a velikostí zavazadlového prostoru. I o pět let později v těchto parametrech stále patří ke špičce.

Rodinným využitím zavání i komfortní a dospěle působící podvozek. Pohodlím na předních sedadlech může konkurovat i mnohem větším autům.

Přesto ale budou i pětidveřové Citigo kupovat hlavně páry a jednotlivci. Třeba také proto, že pokud sedíte na zadních sedadlech, připadá vám auto neporovnatelně udrncanější.

Příplatkový asistenční systém City Safe Drive, díky němuž minivůz při rychlostech do 30 km/h sám zabrzdí před překážkou, už neohromí tolik jako v roce 2012 při uvedení na trh. Stále ale stojí za zmínku.

Nejvíc mi vadila mizerná dynamika slabší varianty litrového tříválce, ale i o něco silnější verze uzpůsobené na spalování zemního plynu CNG.

Škodu Citigo vidím jako typické auto pro řidiče na začátku a konci kariéry. Konzervativní design bude lákat spíš ty starší.

Pětidveřová Škoda Citigo se stejně jako třídveřové provedení vyrábí v Bratislavě. Prodává se od přelomu března a dubna 2012. V roce 2017 prodělala modernizaci.

Design

Škoda Citigo 5dv. FL - pohled ¾ zepředu dopravaŠkoda Citigo 5dv. FL - pohled bok dopravaŠkoda Citigo 5dv. FL - pohled záď čistáŠkoda Citigo 5dv. FL - pohled ¾ zezadu dolevaŠkoda Citigo 5dv. FL - pohled příď čistá

 

Uznávám sice, že Citigo má svou originalitu a tvář, hlavně zezadu si ho nespletete s žádným jiným autem včetně sourozenců, ale mě se moc nelíbí. Z předoboku mi připadá jako starší Fabia, která narazila do zdi, a zadek se mi sice zamlouvá na obrázku, ale naživo mi nesedl.

Test modernizované Škody Citigo Test modernizované Škody Citigo Modernizace v roce 2017 toho mém hodnocení designu moc nezměnila, ale optické rozšíření autu přece jen prospělo. Oceňuji, že design za těch pět let moc nezestárnul. Původní provedení Škody Citigo má čevenou barvu, modrá novinka disponuje novým tvarem mřížky chladiče, pozměněným designem kapoty a nárazníku nebo předělanými mlhovkami s takzvanou cornering funkcí, tedy přisvěcováním do zatáček.

Test modernizované Škody Citigo Pětidveřové Citigo jsem zkoušel také ve speciální sportovně laděné edici Monte Carlo s černou mřížkou chladiče, spojlery, zadním difuzorem nebo speciálními polepy. 

Přístrojová deska se proti jiným miniautům drží hodně konzervativní linie.

Měkčené plasty jsem nenašel ani v nejdražších verzích, ale ty tvrdé docela dobře vypadají. Pazvuky se ozývaly pouze u verzí s přitvrzeným podvozkem (CNG, Monte Carlo) na kočičích hlavách. Nevadila mne ani odhalená plechová místa. Interiér v základním černém provedení bez dekoračních lišt spíš prosvětlí.

Líbilo se mi béžové provedení interiéru (může být ve výbavách Ambition a Style bez příplatku).

U testovaných aut potěšil na miniauto nečekaně precizní chod ovladačů. Naopak zavírání dveří trochu připomíná kopnutí do plechovky.

Test modernizované Škody Citigo Design interiéru sportovně laděné verze Monte Carlo se opět proti základnímu provedení mírně liší - například jiným tvarem volantu, černým stropem, červenými doplňky nebo odlišným dekorem čalounění.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus
  • Škoda Citigo 3dv. FL