Aktualizováno: 19.10.2017

Test Škody Rapid

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 1
 

Řidičova zóna

Řidičova zóna
 

Jednoduchá a přehledná, v některých ohledech ale trochu stísněná.

Šířka interiéru Rapidu je ze všech kompaktních sedanů a liftbacků nejmenší. Dokonce jsme naměřili o centimetr méně než u minivozu Citigo, proti užovce Fabii má ale Rapid čtyři centimetry k dobru. Přesto se tu můžou šermovat lokty i dva lidé, kteří nepatří k pravidelným návštěvníkům posilovny.

Test Škody Rapid Pravé koleno řidiče utiskuje stejně jako u Octavie II masivní středový sloupek. V místě kontaktu sice není hrana, ale plast by mohl být měkčí. Občas si do kolenou rýplo i madlo seřizování volantu. Naštěstí se šofér může díky velkorysým možnostem nastavení sedadla i volantu odsunout dozadu a tím problém minimalizovat.

Test Škody Rapid Kolega vysoký 185 cm se za volant Rapidu poskládal v pohodě.

Sedadla mají k ideálu daleko. Přivítal bych hlavně delší sedák a lepší oporu stehen. Opěradlo by mohlo být širší.

Test Škody Rapid Sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy (standard verze StylePLUS) sice dobře vypadají, ale právě opěrky nemají ideální sklon z hlediska pohodlí.

Test Škody Rapid Kritizuji princip seřizování opěradla. Místo růžice u Octavie nebo Fabie je tady páka, kterou se opěradlo odaretuje a sklon si pak řidič nastaví hmotností vlastního těla. Málokdy se mi to podařilo ideálně na první pokus.

Test Škody Rapid Pod sedadlem řidiče se nachází jedna z nových "simply clever" vychytávek vymyšlených speciálně pro Rapid. Jde o držák výstražné vesty, která je tak po ruce a nezabírá místo ve výplních dveří. Super!

Test Škody Rapid Test Škody Rapid Výhled z auta není nic moc. Konec zádi šofér jen tuší, takže bych nelitoval příplatku za parkovací senzory.

Test Škody Rapid Tento volant z prvního roku života Rapidu už patří minulosti.

Test Škody Rapid Test Škody Rapid V druhé polovině roku 2013 jej po příjezdu Rapidu Spaceback nahradila hezčí tříramenná verze, v našem případě zdobená dekorem (standard výbavy StylePLUS - vidíte bílou a černou verzi). Volant se v koženém oblečku dobře drží, ten patří ke standardu od akční výbavy Fresh Ambition.

Test Škody Rapid Test Škody Rapid Od výbavy Fresh Ambition kormidlo obsahuje příjemné ovládání audiosoustavy, telefonu přes bluetooth handsfree a palubního počítače tlačítky a rolery na obou ramenech volantu, zatímco dříve to bylo jen vlevo.

Test Škody Rapid Palubní počítač dříve tradičně obsluhovaný dvěma hrbolky na konci páky a resetovacím tlačítkem tak zůstává pouze pro obyčejnou výbavu Ambition. Když už jsme u tohoto zdroje informací o autu, tak mne zarazilo, že jednodušší verze počítače právě u stupně Ambition neobsahovala výpočet průměrné rychlosti. V lepší variantě Maxi DOT u nejvyššího stupně Elegance tento údaj nechyběl.

Test Škody Rapid Tradičně a blbuvzdorně na páčce světel se obsluhuje také tempomat (standard verze Fresh Elegance). Tedy zvlášť při dlouhých dálničních štrekách užitečná funkce umožňující konstantní jízdu řidičem zvolenou rychlostí.

Test Škody Rapid Přístroje, které vidíte na obrázku, jsem fotil u auta s nejvyšší výbavou Elegance. Nižší stupeň Ambition (pokud nejde o akční výbavu Fresh) disponoval menším displejem, ale i jeho grafiku charakterizuje jednoduchost a přehlednost.

Test Škody Rapid Test Škody Rapid Středové sloupky jsem vyfotil oba - jak u prostředního stupně Ambition se základní klimatizací (vlevo), tak Eleganci s automatickou klimatizací. V obou případech auto obsahovalo příplatkovou navigaci. Z její funkčnosti jsem úplně odvázaný nebyl. Ve městech se občas "toulala" o ulici či dvě vedle, než jsme se ve skutečnosti nacházeli.

Test Škody Rapid Displej slouží i jako ukazatel vzdálenosti od předmětů při parkování.

Test Škody Rapid Takhle vypadá středový panel bez loketní opěrky.

Test Škody Rapid A takhle s ní. Rozhodně ji nemohou citově nesvázaní řidič a spolujezdec sdílet.

Test Škody Rapid Kapsy ve výplních dveří pojmou i větší láhve, než je ta na obrázku.

Test Škody Rapid Test Škody Rapid Šikovného pomocníka představuje příplatkový gumový držák na chytré i hloupé telefony.

Test Škody Rapid A máme tu další "simply clever" novinku. Místo na škrabku ve víčku nádrže. Proč ne? Jen škoda, že se nedá zamknout, takže poslouží kromě řidiče Rapidu i ostatním, kteří ji ne vždy vrátí na původní místo...

Kabina a kufr

Škoda Rapid - pohled sedadla přední Škoda Rapid - pohled sedadla zadní Škoda Rapid - pohled kufr základní Škoda Rapid - pohled kufr maximální

 

Rapid překonává většinu soupeřů podélnou prostorností. Na straně spolujezdce jsme u něj naměřili téměř stejné místo na nohy jako u Octavie. Klidně by si za sebe mohli sednout dva lidé s výškou 190 cm bez otlačení kolen, kdyby se ten druhý vešel pod strop.

Napřímený cestující s hlavou položenou v opěrce se vejde bez kontaktu se stropem, pokud měří přibližně do 175 cm - tedy stejně jako u Octavie s tím, že většina soupeřů nabízí pár centimetrů k dobru. Relativně pohodlné řešení se však nabízí i vyšším cestujícím. Stačí sedět s hlavou pár centimetrů od opěrky a dost místa nad sebou získají i lidé s výškou přes 185 cm.

Z hlediska šířky je na tom Rapid ve druhé řadě stejně špatně jako vpředu. Tři cestující se budou hodně mačkat, na trojici dětských sedaček vedle sebe rovnou zapomeňte. Prostřední místo není určené dospělému. Opěrka hlavy i mne s výškou postavy 174 cm dloubala do lopatek. Navíc v jednom z testovaných aut úplně chyběla, protože je na prostředním místě za příplatek.

Krajní sedadla nabízejí pohodlí srovnatelné se sezením vpředu. Vždyť délka sedáku je tu jen o centimetr menší než na místě řidiče.

Na rozdíl od Fabie nebo Octavie II není sedák dělený ani výklopný.

Test Škody Rapid Opěradla se tak musejí sklápět přímo na něj, což rozhodně nevytváří rovnou plochu. Ta navíc nenavazuje na podlahu kufru.

Zavazadlový prostor ale zřejmě majitel nebude mít potřebu příliš často rozšiřovat. Jeho parametry jsou vzhledem k proporcím auta až neuvěřitelné.

Výrobcem udávaných 550 litrů překonává z konkurentů pouze Octavia. Nejde přitom o litry nahoněné někde pod podlahou, ale o gigantický prostor mezi podlahou a roletou.

Maximální délku kufru ve výšce podlahy jsme naměřili až 107 cm, což je o centimetr víc než u Octavie II a lepší hodnota než u většiny soupeřů. Rovněž hloubkou kufru, tedy vzdáleností mezi podlahou a roletou Rapid exceluje - naměřili jsme nejlepší hodnotu mezi kompaktními sedany a liftbacky - a opět o centimetr víc než u Octavie II. Také minimální šířka kufru je srovnatelná s Octavií II a příznivější než u většiny soupeřů.

Když to sečteme, tak je podle našich měření kufr Rapidu z hlediska hlavních parametrů větší než u Octavie druhé generace! Ta získává litry objemu navíc jen díky prostoru pod podlahou.

Test Škody Rapid Kufrový orgasmus pokračuje i při bližším zkoumání. Nechybí háčky na nákupní tašky.

Test Škody Rapid Připlatit si lze za vložku, která z jedné strany vypadá jako koberec a z druhé jako gumová rohož. To se hodí!

Test Škody Rapid Stejně jako u ostatních škodovek se dají pořídit sítě zamezující pohybu věcí po gigantickém kufru. Ten pak vypadá trochu jako po invazi pavouků.

Pokračování článku Motory, řazení, řízení, brzdy

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus