Aktualizováno: 28.3.2020

Test Škody Octavia Combi

 

 
Kombík, který je větší, prostornější, lehčí, úspornější, dynamičtější, ale také dražší než většina konkurentů v nižší střední třídě - to je Škoda Octavia Combi třetí novodobé generace.

Ještě jeden zásadní trumf může nová Octavia Combi proti soupeřům vytáhnout - širokou nabídku verzí. Kromě základní varianty s pohonem přední nápravy nabízí i řadu provedení s pohonem všech kol, která všechna disponují víceprvkovou zadní nápravou, což u "předokolky" na rozdíl od minulé generace platí pouze pro nejsilnější motorizaci 1.8 TSI a verzi 1.4 TSI G-TEC na zemní plyn CNG. Právě ta je dalším rozšířením palety Octavie Combi. Sportovní odnož RS a terénního Scouta vedeme jako samostatné modely.

V srpnu 2018 se nabídka verzí Octavie Combi kvůli přechodu na nové ekonormy dočasně výrazně zúžila o verze s pohonem všech kol, na plyn a s motory většími než 1,6 l. Zastaven byl i prodej terénní verze Scout a sportovní RS. V září se alespoň částečně vrátily Octavie Combi s dvoulitrovými motory.. 

Kombík přidává proti liftbacku vyšší užitnou hodnotu pro rodiny a páry či jednotlivce, kteří potřebují převážet větší náklady a vyšší cestující na zadních sedadlech. Přitom neztrácí manažerský vzhled, takže patří i mezi nejoblíbenější služební auta.

Na rozdíl od "krátké" (ve skutečnosti na milimetr stejně dlouhé) Octavie liftback se musí Combi poprat s velkým množstvím přímých konkurentů. Spousta kompaktních hatchbacků (VW Golf, Ford Focus, Renault Mégane atd.) nabízí praktičtější prodlouženou karoserii.

Zamrzí, že prostřední zadní sedadlo neposkytne na rozdíl od některých konkurentů bezpečné svezení dospělému pasažérovi. Na pozici řidiče mi vadil kratší sedák než u minulé Octavie Combi a plasty útočící na kolena. Dvoulitrové naftové motory po úpravách laboratorních spotřeb v roce 2016 dostaly Octavii Combi při porovnání s konkurenty mezi nadpůměrně žravá auta.

Zlepšila se dosavadní slabina – šířka v interiéru. Posměšná přezdívka užovka, kterou dříve schytávala řada škodovek, už na Octavii Combi třetí novodobé generace neplatí. Potěší i dynamické parametry většiny motorů. Nejvýraznějším dojmem z prvních testů však byla lehkost, s jakou se Octavia vrhá do zatáček. Jako bych ani neřídil auto dlouhé skoro 4,7 m. Za to může děkovat nižší hmotnosti i parádně naladěnému řízení.

Octavia Combi v Česku nejvíc plní roli služebního vozu. Pořizují si ji i rodiny a páry, které využijí velkého kufru.

Škoda prodává Octavii Combi třetí generace na českém trhu od jara 2013. Koncem roku 2016 prodělala modernizaci, která se na první pohled pozná podle "čtyřokého" designu předních světel.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus