Aktualizováno: 29.10.2017

Test Seatu Arona

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.6 TDI/85 kW

 
Seat představil na jaře novou modelovou řadu Arona, nyní tento kompaktní crossover přichází na český trh. Pětidveřový hatchback vyšší stavby má v portfoliu španělské značky posílit nabídku populárních modelů SUV a zároveň vyplnit mezeru po malém kombíku Ibiza ST, který s novou generací tohoto modelu zmizel z nabídky.

Segment malých crossoverů se od roku 2015 zvětšil čtyřnásobně. Tato vozidla vděčí za svou oblibu skutečnosti, že nabízejí vyšší posaz a lepší výhled, slibují větší vnitřní prostor ve srovnání s klasickými hatchbacky a lze se s nimi pohybovat na všech druzích povrchu, ve městě i na dálnici a dokonce i na nezpevněných cestách. Arona je první reakcí koncernu Volkswagen na rostoucí poptávku po tomto druhu automobilů.

Nový seat je postaven na platformě MQB A0, kterou sdílí společně s Ibizou. Tu postupně dostanou i některé modely Volkswagen a Škoda. S ohledem na rozměry se jako nejbližší příbuzní jeví Volkswagen T-Roc a Audi Q2, ale ty jsou o něco větší, disponují pohonem všech kol a mají odlišnou skladbu motorového programu.

Arona, která se vyrábí v Seat Martorell u Barcelony se jako předokolka nabízí hlavně kvůli konkurenceschopné ceně. To je na druhou stranu možná škoda, protože třeba v horských oblastech by o kompaktní čtyřkolku této velikosti mohl být docela zájem, což svého času potvrzovalo velmi populární Suzuki SX4.

U kompaktních crossoverů se klade obrovský důraz na jejich vnější vzhled, výrobci se nebojí extravagantních doplňků a v reklamách je spojují s prostředím, kde se pohybuje spíše mladší generace. Proto je trochu paradoxem, že mezi hlavní zákazníky budou zřejmě patřit hlavně usedlejší manželské páry, které již mají odrostlé děti, a nepotřebují obrovská kombi nebo vícemístná MPV. I díky tomu není Arona určena do fleetů, na druhou stranu by se mohla uplatnit u dobře situovaných domácností jako druhé vozidlo do rodiny, které bude používat hlavně její něžnější polovička.

Design

SEAT Arona - pohled ¾ zepředu dopravaSEAT Arona - pohled bok dopravaSEAT Arona - pohled záď čistáSEAT Arona - pohled ¾ zezadu dolevaSEAT Arona - pohled příď čistá

 

Arona pokračuje svým designem ve stylu, který započala aktuální generace modelové řady Leon. Charaktzerizují ho přední trojúhelníkové světlomety s částečnou nebo kompletní LED technologií, plastová maska chladiče s výrazným logem uprostřed a ostřejší linie. Test Seatu Arona

Motiv trojúhelníkových světel najdete i vzadu, typickým prvkem nového designového stylu Seatu je pak jméno modelu umístěné uprostřed víka zavazadlového prostoru mezi registrační značkou a nárazníkem. Test Seatu Arona

Arona sama o sobě jako celek vypadá spíše jako nafouklý hatchback. SUV z ní dělají až tzv. outdoorové detaily: robustní nárazníky, ochranné prvky pro podběhy kol a rozšíření bočních prahů nebo podélné střešní nosiče a ochranné panely z hliníku na spodní části nárazníků. Test Seatu Arona

Specialitou a charakteristickým prvkem je pak stylizované písmeno „X“ vyryté do karoserie na střešním sloupku C, což je takový nevyřčený znak všech crossoverů. Test Seatu Arona

Nerezový proužek v C sloupku navíc odděluje střechu od ostatních částí zbytku karoserie, což ještě umocňuje dvoubarevné lakování. Zákazníci si mohou zvolit opdlišnou barvu spodní části karoserie a střechy, včetně střešních sloupků A a C. Střecha může být šedá, černá a oranžová popřípadě stejné barvy jako karoserie. Na výběr je tak až 68 různých barevných kombinací. Dobře vypadá třeba červená s černou střechou u sportovní varianty FR. Test Seatu Arona

Charakteristickým prvkem některých výbav je i maska chladiče. Na snímku vidíte variantu, která je vlastní pro výbavu Xcellence, u provedení Reference a Style chybí kovové prvky a sportovní FR má čistě černou masku se strukturou včelí plástve. Test Seatu Arona

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus