Aktualizováno: 16.9.2017

Test Seatu Ibiza 2015

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 4

 
Čtvrtá generace Ibizy přijela do Česka v roce 2008 a v roce 2012 prodělala modernizaci. V roce 2015 přišel druhý facelift v souvislosti se začátkem platnosti emisní normy Euro 6.

Snaží se spojit sportovní projev s praktičností a cenovou dostupností, což bývá nejen mezi malými auty stejně těžké jako přimět ke kamarádství oheň a vodu.

Celkem se jí to ale i díky jedné z nejdelších karoserií mezi malými hatchbacky daří. Vyniká jízdními vlastnostmi, potěší ale i velký kufr. Zato podélná prostornost i výška na hlavu na zadních sedadlech patří pod průměr.

Ibiza zaujme hlavně mladší páry a svobodné ženy a muže, kterým auta typu Fabie nebo Pola (mimochodem jde o částečně technicky spřízněné modely) připadají nudná.

Design

SEAT Ibiza 5dv. - pohled ¾ zepředu dopravaSEAT Ibiza 5dv. - pohled bok dopravaSEAT Ibiza 5dv. - pohled záď čistáSEAT Ibiza 5dv. - pohled ¾ zezadu dolevaSEAT Ibiza 5dv. - pohled příď čistá

 

Modernizace v roce 2015 se na vnějším vzhledu téměř nepodepsala. Měnil se design světlometů. 

Test Seatu Ibiza 2015 Test Seatu Ibiza 2015 Test Seatu Ibiza 2015

Vlevo vidíte původní verzi, uprostřed po prvním faceliftu, vpravo tu po druhé modernizaci. Již při prvním faceliftu ibiza přišla o široký úsměv a začala se tvářit mnohem výhružněji a dynamičtěji. Ke sportovnímu naturelu Ibizy i ostře řezeným tvarům karoserie se asi nový "face" hodí víc než předchozí optimistický a vysmátý kukuč. Fotky si můžete zvěšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Denní svícení bylo dříve pouze pro nejvyšší stupeň výbavy FR (tu v tomto testu reprezentuje červené auto), nyní bylo i na prostředním stupni Style (stříbrná ibiza).

Test Seatu Ibiza 2015 Stupeň FR má po modernizaci v roce 2015 velmi atraktivní denní světla z LED diod.

V interiéru se v roce 2015 měnil design přístrojové desky. Inspiraci si jeho tvůrci vzali z většího sourozence Leonu.

Test Seatu Ibiza 2015. I nadále kombinuje sportovní styl s německou strohostí, což se asi nebude zamlouvat úplně každému. Líbí se mi ale, že už od základní varianty Reference uvnitř najdeme i měkčené plasty, které zvyšují dojem z kvality interiéru. Ten může být nyní navíc doplněn o barevné části čalounění nebo například plastové kroužky kolem výdechů klimatizace.

Kvalitní dojem ze zpracování podtrhuje i zevnitř tlumené zavření dveří, které však zvenčí zní trochu plechově.

Test Seatu Ibiza 2015 Ani základní provedení nevypadá jako žebrák, na obrázcích vidíte prostřední výbavu Style. V sadě základních fotek na začátku příští kapitoly je přístrojová deska vyšší verze FR.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus