Aktualizováno: 28.1.2017

Test čtvrté generace Renaultu Scénic

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 3

 
Jak přežít útok poloterénních aut kategorie SUV, která teď chce vyrábět skoro každý? Výrazně zvětšit kola! Takový je recept čtvrté generace Renaultu Scénic, jednoho ze zakladatelů rodinné kategorie kompaktních MPV.

Renault Scénic bude i nadále volbou mladých a méně početných rodin s malými dětmi. Vzhledem ke změnám, které se u něj odehrály, ale předpokládám, že se o něj budou více zajímat i páry a jednotlivci. Naopak větší stěhovavé rodiny se spíše poohlédnou po prodloužené verzi Grand, kterou vedeme jako samostatný model, osobních verzích dodávek, větším Espacu nebo u konkurence.

Změna koncepce interiéru, z něhož už se nedají vyjímat sedadla druhé řady, která navíc už nejsou samostatná a nemají polohovatelný sklon opěradel, totiž může odradit zájemce o variabilnější auta. Navíc se proti předchůdci výrazně zhoršilo místo na nohy i nad hlavou ve druhé řadě, které patří mezi konkurenty k nejslabším.

Všechny změny v interiéru ale nejsou k horšímu. Určitě se najde skupina zákazníků a řekl bych že hlavně zákaznic, kterým bude vyhovovat nový systém zajížění sedadel do pohlahy, který navíc u lepších výbav funguje na stisknutí tlačítka.

Celkově se ale dá napsat, že Renault u čtvrté generace Scéniku upřednostnil design a styl na úkor prostornosti a variability.

Největší konkurenční výhodou nového Renaultu Scénic bude podle mě design. Auto se mi líbí jak zvenčí tak uvnitř. Potěší také úspornost naftové patnáctistovky.

Nový Renault Scénic se na českém trhu začal prodávat v lednu roku 2017. Vyrábí se ve stejné továrně jako větší model Espace, tedy ve francouzském Douai. 

Design

Renault Scénic - pohled ¾ zepředu dopravaRenault Scénic - pohled bok dopravaRenault Scénic - pohled záď čistáRenault Scénic - pohled ¾ zezadu dolevaRenault Scénic - pohled příď čistá

 

Sportovně laděný hatchback, nebo snad kupé?

Test čtvrté generace Renaultu Scénic Uprostřed francouzských vinic pod sluncem na azurové obloze jsem koncem léta 2016 rozjímal o křivkách nového Renaultu Scénic.

Od zaoblené krabice v prvních generacích ušli designéři pořádný kus cesty. Přední část vozu navazuje na ostatní nové modely Renault z poslední doby - od malého Clia přes kompaktní Mégane, SUV Captur a Kadjar až po manažerský Talisman nebo velký rodinný koráb Espace. Renault díky nové vizuální identitě výrazně navyšuje počet prodaných aut v Evropě, takže se není čemu divit.

Test čtvrté generace Renaultu Scénic Velkou práci samozřejmě odvádějí gigantická dvacetipalcová kola vyplňující podběhy, která jsou standardem všech verzí Renaultu Scénic a to výhradně v litém provedení. Kola dělají auto, to tady opravdu platí.

Renault na kola navíc za příplatek nabízí tři typy ozdobných prvků pro individualizaci přišroubovaných k ráfkům a slibuje, že jejich nabídku bude rozšiřovat.

Na rozdíl od minulé generace mi design krátké verze Scénicu nepřipadá jedoznačně hezčí než u prodlouženého Grandu.

Test čtvrté generace Renaultu Scénic Dynamické linie připomínající kupé dělají Granda vzhledově nečekaně kompaktního, pryč je jeho špagetovitost a vzhledová těžkopádnost. Možná mi u aktuální generace připadá prodloužená verze designově zajímavější než krátká. Čímž ale nechci říct, že by se mi krátký Scénic nelíbil.

Design přístrojové desky se výrazně inspiroval výše jmenovanými modely, zejména Méganem, Kadjarem a Espacem. Je moderní, u testované verze díky potažení kůži působí luxusně, ale zároveň mi připadal snad až příliš hromotlucký. Přístrojová deska je neskutečně masivní a osobně bych jí několik centimetrů ubral ve prospěch prostoru pro cestující nebo zavazadla.

Na rodíl od Granda testovaného s naftovým motorem mi benzinový krátký Scénic napěchovaný všechny možnými prvky výbavy včetně příplatkových nepřipadal tak náchylný na pazvuky při přejezdu nerovností.

Odhlučnění Renaultu Scénic bych hodnotil v rámci kompaktních MPV jako nadprůměrné. Téměř nebyl slyšet hluk benzinového motoru. Trochu více jsem vnímal obtékání vzduchu kolem zrcátek a valivý hluk od pneumatik. 

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus