Aktualizováno: 10.1.2020

Test čtvrté generace Renaultu Scénic

 

 
Jak přežít útok poloterénních aut kategorie SUV, která teď chce vyrábět skoro každý? Výrazně zvětšit kola! Takový je recept čtvrté generace Renaultu Scénic, jednoho ze zakladatelů rodinné kategorie kompaktních MPV.

Renault Scénic bude i nadále volbou mladých a méně početných rodin s malými dětmi. Vzhledem ke změnám, které se u něj odehrály, ale předpokládám, že se o něj budou více zajímat i páry a jednotlivci. Naopak větší stěhovavé rodiny se spíše poohlédnou po prodloužené verzi Grand, kterou vedeme jako samostatný model, osobních verzích dodávek, větším Espacu nebo u konkurence.

Změna koncepce interiéru, z něhož už se nedají vyjímat sedadla druhé řady, která navíc už nejsou samostatná a nemají polohovatelný sklon opěradel, totiž může odradit zájemce o variabilnější auta. Navíc se proti předchůdci výrazně zhoršilo místo na nohy i nad hlavou ve druhé řadě, které patří mezi konkurenty k nejslabším.

Všechny změny v interiéru ale nejsou k horšímu. Určitě se najde skupina zákazníků a řekl bych že hlavně zákaznic, kterým bude vyhovovat nový systém zajížění sedadel do pohlahy, který navíc u lepších výbav funguje na stisknutí tlačítka.

Celkově se ale dá napsat, že Renault u čtvrté generace Scéniku upřednostnil design a styl na úkor prostornosti a variability.

Největší konkurenční výhodou nového Renaultu Scénic bude podle mě design. Auto se mi líbí jak zvenčí tak uvnitř. Potěší také úspornost naftové patnáctistovky.

Nový Renault Scénic se na českém trhu začal prodávat v lednu roku 2017. Vyrábí se ve stejné továrně jako větší model Espace, tedy ve francouzském Douai. 

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus