Aktualizováno: 23.8.2016

Test čtvrté generace Renaultu Mégane

 

 
Čtvrtá generace zástupce francouzské automobilky v nižší střední třídě láká zajímavým designem, bohatou výbavou a několika úspornými motory. Renault Mégane vystoupil ze stínu předchůdce, který v málokterém parametru vyčníval nad průměr.

Slabiny podle nás spočívají například v řazení s delšími drahami a vůlemi nebo v absenci jakýchkoli zádržných pomůcek na menší předměty v zavazadlovém prostoru.

Nový Mégane přijel na trh začátkem roku 2016. Nebude to mít jednoduché. O VW Golf není třeba mluvit, na něj se tlačí evropské auto roku 2016 Opel Astra, v roce 2015 inovovaný Ford Focus alias Aston Martin a povedené poslední generace Peugeotu 308 či Mazdy 3. A to je tu ještě Škoda Rapid, která by pro základní varianty nového Francouze rovněž mohla být alternativou.

Zdá se však, že je Mégane na tvrdou konkurenci připraven. Svědčí o tom dlouhý vývoj, který donutil předchozí generaci, aby přesluhovala, ale u Renaultu zřejmě nechtěli nechat nic náhodě.

Zatímco předchozí Mégane oslovoval spíše zájemce o co nejlevnější auto nižší střední třídy, novinka míří o něco výše na uživatele z řad finančně lépe situovaných párů, které se teprve chystají založit rodinu nebo jim už děti naopak vyrostly. Mohl by zabodovat i u firem.

O ambicích novinky svědčí nejen ceny ale i zvolená výbava. U Renaultu v podstatě Méganu neodepřeli nic z toho, co se objevilo v prestižnějších modelech Talisman a Espace. Ve standardu nebo za příplatek najdete například nejmodernější jízdní asistenty, automobil je plný LCD displejů včetně těch dotykových, plasty jsou měkčené a další použité materiály nejen na první pohled prémiové. Mégane také trochu vyrostl a zvenku působí mnohem důstojnějším dojmem než jeho předchůdce, který dnes vedle novinky vypadá jako beztvarý ocucaný bonbon.

Díky putování za automobilovými novinkami na autosalon do Ženevy jsem strávil za volantem nového renaultu v jednom zátahu hodně času. Vlastně se Mégane stal na dva dny mým druhým domovem, a tak jsem mohl naplno vnímat klady i nedostatky interiéru, podvozku, řízení i výbavy. Kolega Ondra Běhal pak testoval dvě různé varianty dva týdny v Česku.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus