Aktualizováno: 27.1.2017

Test nového Renaultu Grand Scénic

 

 
Jak přežít útok poloterénních aut kategorie SUV, která teď chce vyrábět skoro každý? Výrazně zvětšit kola! Takový je recept čtvrté generace Renaultu Scénic, u níž nejdříve přivážíme test prodloužené verze Grand. Kratší variantu vedeme jako samostatný model.

Stejně jako u předchůdce řadím i nový Renault Grand Scénic s přimhouřenýma očima mezi kompaktní MPV. A to i přesto, že jeho délka přesahuje 4,6 m, takže je velký jako manažerská auta.

Renault Grand Scénic bude i nadále rodinnou volbou. Vzhledem ke změnám, které se u něj odehrály, ale předpokládám, že se o něj budou více zajímat i páry, naopak větší stěhovavé rodiny se spíše poohlédnou po osobních verzích dodávek, větším Espacu nebo u konkurence.

Změna koncepce interiéru, z něhož už se nedají vyjímat sedadla druhé řady, která navíc už nejsou samostatná a nemají polohovatelný sklon opěradel, totiž může odradit zájemce o ta nejvariabilnější a nejprostornější auta.

Všechny změny v interiéru ale nejsou k horšímu. Určitě se najde skupina zákazníků a řekl bych že hlavně zákaznic, kterým bude vyhovovat nový systém zajížění sedadel do pohlahy, který navíc u lepších výbav funguje na stisknutí tlačítka.

Zůstává možnost až sedmi míst. Sedmimístná varianta se od pětimístné liší mimo jiné i menším kufrem.

Celkově se dá napsat, že design a styl u čtvrté generace dostali přednost na úkor dřívějšího maximalismu v oblastech prostornosti a variability.

Největší konkurenční výhodou nového Renaultu Grand Scénic bude podle mě design, auto se mi líbí jak zvenčí tak uvnitř. Potěší také úspornost naftové patnáctistovky.

Nový Renault Scénic se na českém trhu se na českém trhu začal prodávat v lednu roku 2017. Vyrábí se ve stejné továrně jako větší model Espace, tedy ve francouzském Douai. 

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus