Aktualizováno: 27.1.2017

Test nového Renaultu Grand Scénic

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 4
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 2

 
Jak přežít útok poloterénních aut kategorie SUV, která teď chce vyrábět skoro každý? Výrazně zvětšit kola! Takový je recept čtvrté generace Renaultu Scénic, u níž nejdříve přivážíme test prodloužené verze Grand. Kratší variantu vedeme jako samostatný model.

Stejně jako u předchůdce řadím i nový Renault Grand Scénic s přimhouřenýma očima mezi kompaktní MPV. A to i přesto, že jeho délka přesahuje 4,6 m, takže je velký jako manažerská auta.

Renault Grand Scénic bude i nadále rodinnou volbou. Vzhledem ke změnám, které se u něj odehrály, ale předpokládám, že se o něj budou více zajímat i páry, naopak větší stěhovavé rodiny se spíše poohlédnou po osobních verzích dodávek, větším Espacu nebo u konkurence.

Změna koncepce interiéru, z něhož už se nedají vyjímat sedadla druhé řady, která navíc už nejsou samostatná a nemají polohovatelný sklon opěradel, totiž může odradit zájemce o ta nejvariabilnější a nejprostornější auta.

Všechny změny v interiéru ale nejsou k horšímu. Určitě se najde skupina zákazníků a řekl bych že hlavně zákaznic, kterým bude vyhovovat nový systém zajížění sedadel do pohlahy, který navíc u lepších výbav funguje na stisknutí tlačítka.

Zůstává možnost až sedmi míst. Sedmimístná varianta se od pětimístné liší mimo jiné i menším kufrem.

Celkově se dá napsat, že design a styl u čtvrté generace dostali přednost na úkor dřívějšího maximalismu v oblastech prostornosti a variability.

Největší konkurenční výhodou nového Renaultu Grand Scénic bude podle mě design, auto se mi líbí jak zvenčí tak uvnitř. Potěší také úspornost naftové patnáctistovky.

Nový Renault Scénic se na českém trhu se na českém trhu začal prodávat v lednu roku 2017. Vyrábí se ve stejné továrně jako větší model Espace, tedy ve francouzském Douai. 

Design

Renault Grand Scénic - pohled ¾ zepředu dopravaRenault Grand Scénic - pohled bok dopravaRenault Grand Scénic - pohled záď čistáRenault Grand Scénic - pohled ¾ zezadu dolevaRenault Grand Scénic - pohled příď čistá

 

Rychlovlak nebo sportovní kupé - to jsou slova, která mě napadala, když jsem uprostřed francouzských vinic pod sluncem na azurové obloze rozjímal o křivkách nového Renaultu Grand Scénic.

Od zaoblené krabice v prvních generacích ušli designéři pořádný kus cesty. Přední část vozu navazuje na ostatní nové modely Renault z poslední doby - od malého Clia přes kompaktní Mégane, SUV Captur a Kadjar až po manažerský Talisman nebo velký rodinný koráb Espace. Renault díky nové vizuální identitě výrazně navyšuje počet prodaných aut v Evropě, takže se není čemu divit.

Test nového Renaultu Grand Scénic Velkou práci samozřejmě odvádějí gigantická dvacetipalcová kola vyplňující podběhy, která jsou standardem všech verzí Renaultu Grand Scénic a to výhradně v litém provedení. Kola dělají auto, to tady opravdu platí. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Renault na kola navíc za příplatek nabízí tři typy ozdobných prvků pro individualizaci přišroubovaných k ráfkům a slibuje, že jejich nabídku bude rozšiřovat.

Na rozdíl od minulé generace mi design prodloužené verze Scénicu nepřipadá těžkopádný ani směšně špagetovitý. Dynamické linie připomínající kupé dělají Granda vzhledově nečekaně kompaktního.

Design přístrojové desky se výrazně inspiroval výše jmenovanými modely, zejména Méganem, Kadjarem a Espacem. Je moderní, u testované verze díky potažení kůži působí luxusně, ale zároveň mi připadal snad až příliš hromotlucký. Hloubka přístrojové desky mi totiž připadala neskutečně masivní a osobně bych jí několik centimetrů ubral ve prospěch prostoru pro cestující nebo zavazadla.

Testované auto napěchované všechny možnými prvky výbavy včetně příplatkových bylo trochu náchylné na pazvuky, které se při přejezdu nerovností ozvývaly z různých míst, další rezonování vytvářely některé otáčky naftového motoru. To u skoro nového auta nebyla dobrá zpráva, běžně vybavené verze by ale na tento nešvar měly být méně náchylné.

Odhlučnění Renaultu Grand Scénic bych hodnotil v rámci kompaktních MPV jako průměrné. Téměř nebyl slyšet hluk naftového motoru, ale docela výrazně jsem vnímal obtékání vzduchu kolem zrcátek a valivý hluk od pneumatik. 

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus