Aktualizováno: 20.11.2017

Test Renault Clio Grandtour

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 1
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.5 dCi/81 kW Energy

 
Malý kombík, který chce zaujmout více stylem a jízdními vlastnostmi než užitnou hodnotou - to je druhá generace Renaultu Clio Grandtour.

Od předchůdce se konkurent Škody Fabia Combi liší rovněž výraznějším a modernějším designem, úspornějšími motory, ale také slabším místem pro cestující a zavazadla nebo vyššmií cenami.

Právě prostorové parametry v kabině i kufru vidím jako největší slabinu v porovnání s ostatními malými auty. Naopak potěší úspornost tříválcového benzinového turbomotoru i naftového čtyřválce.

Renault Clio Grandtour vidím jako ideální auto pro mladší jednotlivce a páry s aktivním způsobem života, poslouží i menším rodinám.

Druhá generace Renaultu Clio Grandtour se na českém trhu prodává od jara 2013. V roce 2016 absolvovala modernizaci.

Design

Renault Clio Grandtour - pohled ¾ zepředu dopravaRenault Clio Grandtour - pohled bok dopravaRenault Clio Grandtour - pohled záď čistáRenault Clio Grandtour - pohled ¾ zezadu dolevaRenault Clio Grandtour - pohled příď čistá

 

Znáte pořady, ve kterých se pod rukama zkušených vizážistek promění tuctová holka v krasavici, se kterou se laskáte očima? Přesně takhle vypadala mezigenerační změna Clia Grandtour.

Tím pádem při modernizaci v roce 2016 došlo pouze k drobným změnám.

Test Renault Clio Grandtour Zde se podívejte na příď Clia Grandtour před modernizací.

Test Renault Clio Grandtour A zde po ní. Změny se podepsaly na tvaru mlhových světlometů (standard od výbavy Limited), na světlometech (v nejvyšší výbavě Intens mají LED techniku) nebo na spodní části nárazníku. Celkově se Clio Grandtour opticky rozšířilo a vzhledově přiblížilo většímu Méganu.

Jde o výrazné a stylové malé kombi, což platilo zvlášť o testované verzi v nejvyšší výbavě Intens s příplatkovýmu sedmnáctipalcovými litými koly (největšími možnými).

Parádní mi připadaly i leskle černé doplňky, které navíc v interiéru kontrastovaly s doplňky červenými. Ne, že by se mi na designu zvlášť uvnitř líbilo úplně všechno, ale rozhodně má dar zaujmout.

Hodně skloňovaným slovem je personalizace. Majitel auta si může vybrat různé barvy litých disků nebo čalounění interiéru.

Materiály nejen hrají barvami, ale také dobře vypadají a u testované verze většinou potěšily i na poklep. Zvlášť měkčená část přístrojové desky působí vyloženě luxusním dojmem.

Horší to bylo se zvukem zabouchnutí zadního páru dveří, ten zněl dost plechově.

Odhlučnění kabiny mi připadalo průměrné, při vysokých rychlostech na německé dálnici se chvělo pravé zpětné zrcátko.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus