Aktualizováno: 9.11.2020

Test Renault Clio

 

 
Konkurent Škody Fabia a dlouhodobě jeden z nejprodávanějších evropských modelů prošel proměnou, která není na první pohled tak zřetelná zvenčí. Uvnitř se však děly věci.

Již od svého nástupu v r. 1990 se Clio stalo bestsellerem francouzské značky po celém světě. Clio bylo nejčastěji vyhlášeno nejoblíbenějším vozem Francouzů a v roce 2013 se dokonce vyšvihlo na místo lídra segmentu B v Evropě. V letech 2012 až 2018 se tak každým rokem prodalo víc vozů než předchozího roku, což je zcela výjimečné.

Nejlevnější provedení SCe 65 s litrovým benzinovým tříválcovým motorem o výkonu 48 kW přijde na 259 tisíc korun. Jde tedy o jeden z nejdostupnějších pětidveřových hatchbacků v Česku.

Nižší základní cenu mají aktuálně pouze Dacia Sandero, Hyundai i20, Mitsubishi Space Star a Citroën C3. Škoda Fabia se s motorem 1.0 MPI/44 kW prodává o deset tisíc dráž. 

Mezi nejsilnější zbraně nového Clia kromě již zmiňované nízké cenovky patří design karoserie i interiéru, luxusní kokpit s nejmodernějšími technologiemi a komfortní a jistý podvozek. Naopak achillovou patou je pro Francouze stísněný prostor na zadních sedadlech, vysoká nákladová hrana a ochuzená základní výbava.

V pořadí pátý Renault Clio si budou pořizovat především jednotlivci nebo páry - a to spíše mladšího věku. Tipnul bych to hlavně na mladé slečny. Pro starší páry a menší rodiny se na trhu najde spousta praktičtějších a rozměrnějších vozů.

Zajímavostí je, že se nebude vyrábět varianta kombi, takže Škoda Fabia Combi přijde o posledního přímého konkurenta. Prozatím se tedy prodává jen zkoušený 5dvéřový hatchback. 

V březnu 2020 jsme testovali verzi s přeplňovaným benzinovým tříválcem 1.0 TCe, v listopadu pak přišel čas na novou variantu s hybridním pohonem Clio E-Tech.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus