Aktualizováno: 28.5.2017

Test Seatu Ibiza

 

 
Pátá generace malého hatchbacku Seat Ibiza se v Česku začala prodávat na jaře 2017. Předchozí model vydržel v prodeji devět let a prodělal během nich dvě modernizace, jednu v roce 2012 a druhou v roce 2015 v souvislosti se začátkem platnosti emisní normy Euro 6.

Ibiza se vždy snažila spojit sportovní projev s praktičností. Pátá generace v tomto trendu dalále pokračuje a k úspěchu ji pomáhá i fakt, že dostala zcela novou platformu, kterou má z malých aut koncernu Volkswagen jako první, tedy mnohem dříve než konkurenční Volkswagen Polo ale i Škoda Fabia.

Ibiza má jednu z nejdelších karoserií mezi malými hatchbacky, výrazně se také prodloužil rozvor a vůz je navíc širší, takže ve třídě malých vozů platí za jedno z nejprostornějších aut na šířku. Pátá generace je konečně rozumně prostorná i na zadních sedadlech, zatímco dříve zrovna v této oblasti příliš nevynikala.

Potěší také velkým kufrem. Mezi její konkurenční výhody patří i jízdní vlastnosti.

Za největší nevýhodu považujeme ceny nové genetrace Seatu Ibiza. Už ta základní se při uvedení na trh jen tak tak vešla pod třísettisícovou hranici.

Ibiza zaujme hlavně mladší páry a svobodné ženy a muže, kterým auta typu Fabie nebo Pola připadají nudná. Díky tomu, že je nově celkem prostorná i na zadních místech, jde o univerzálnější vůz než dříve, bude tedy vhodný i pro rodiny s jedním dítětem, případně jako druhé a rozumně prostorné auto do rodiny.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus