Aktualizováno: 17.8.2017

Test Porsche Macan

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 5
Testované motory: 2.0

 
Víte, které auto bylo v roce 2016 nejprodávanějším modelem značky? Ano, bylo to SUV Macan. Jde zároveň alespoň na českém trhu i o nejlevnější porsche.

Samotné Porsche označuje Macan jako kompaktní pětimístné SUV. A auto na první pohled také kompaktně působí. Podle našich měřítek jde však o čistokrevné SUV střední třídy, vždyť měří na délku téměř 4,7 m, na milimetr stejně jako Škoda Kodiaq.

Bez debat jde o nejsportovnější SUV, jaké jsem kdy řídil. A můžu to říct na beton, protože jsem testoval jak základní verzi na českých silnicích tak ty sportovnější na okruhu u Istanbulu, kde se jezdila formule 1.

Zároveň však Porsche Macan dokáže nabídnout až nečekaně vysokou úroveň komfortu a to i na extrémně velkých kolech.

V porovnání s konkurenty patří k výhodám auta dynamika všech motorů, která je ale samozřejmě zvlášť u benzinových šestiválců vykoupená i vyšší spotřebou. Také proto, že všechny verze standardně disponují pohonem čtyř kol. Macan potěší i designem a kvalitou materiálů.

Největší nevýhodou jsou samozřejmě výrazně vyšší ceny než u podobně velkých konkurentů. Velmi podprůměrná je i podélná prostornost, podle níž se určuje místo na nohy. Chybí i prvky, které by dělaly interiér praktičtějším, třeba posouvání zadních sedadel nebo sklápění jejich opěradel.

Porsche Macan budou nejčastěji řídit bohaté a úspěšné ženy, nebo partnerky bohatých a úspěšných mužů. Dá se ale v pohodě využívat i jako rodinný model.

Porsche Macan se vyrábí od roku 2014 v Lipsku.

Design

Porsche Macan - pohled ¾ zepředu dopravaPorsche Macan - pohled bok dopravaPorsche Macan - pohled záď čistáPorsche Macan - pohled ¾ zezadu dolevaPorsche Macan - pohled příď čistá

 

Macan podle mého patří mezi nejatraktivnější SUV. Pořád je to totiž porsche, ať se na něj podíváte z jakéhokoli úhlu. Designerům se podařilo sportovní styl naroubovat i na masivní karoserii auta, které se tváří, že by mohlo vyjet i do terénu. Ale tváří se tak méně než většina konkurentů. Spíš dává najevo, že jde o dravce na silnice, nikoli mimo ně.

Testovaný kus zkrášlovala gigantická příplatková kola o rozměru 21 palců. V základu Macan vyjíždí na osmnáctkách.

Test Porsche Macan Rovněž za stylové LED světlomety se připlácí. Standardně Macan svítí halogeny.

Také interiér nezapře prvky typické pro značku.

Test Porsche Macan Platí to i o stylovém klíčku.

Luxusní materiály uvnitř auta skvěle vypadají, pěkně voní, mají styl a eleganci. Přesně, jak od porsche očekáváte. 

Test Porsche Macan Řada věcí v testovaném voze ale byla za příplatek. Například kompas na palubní desce.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus