Aktualizováno: 22.1.2021

Test Peugeot 208

 

 
Nesmírně atraktivní, skvěle jezdící a po střechu nabytý nejmodernějšími technologiemi - to je nový Peugeot 208, který se právem zasloužil o vítězství v prestižní anketě Evropské auto roku 2020.

Druhá generace "dvě stě osmičky" stojí na zbrusu nové platformě CMP (Common Modular Platform). Tato platforma určená pro segmenty B a C doplňuje platformu EMP2 (Efficient Modular Plateform). Jak vyplývá z názvu, platforma CMP je modulární z hlediska rozměrů a variant motorů. Dokáže pojmout pohonnou jednotku s jakýmkoliv zdrojem energie, takže si zákazník může zvolit mezi spalovacím (benzinovým/dieselovým) a elektrickým agregátem.

Jak už to bývá u automobilů zvykem, vše co je nové, je také větší. Výjimkou není ani Peugeot 208, jenž přerostl svého předchůdce takřa ve všech možných disciplínách. Bohužel roztomilý Francouz není jediným rozměrově nabývajícím malým hatchbackem, a proto jsou jeho hodnoty nadále průměrné.

Oproti konkurenčním modelům, jakými jsou například Citroën C3, Kia Rio, Ford Fiesta, Opel Corsa či Volkswagen Polo, boduje lev z Paříže podmanivějšími jízdními vlastnostmi, temperamentnějším designem jak karoserie, tak interiéru a bohatší základní výbavou, ačkoli na úkor vyšší pořizovací ceny.

Začátkem listopadu roku 2020 jsme za účelem testování obdrželi "dvě stě osmičku" v tom vůbec nejlacinějším provedení Active. Pod jeho kapotou dřímala atmosférická dvanáctistovka výrobcem označovaná jako 1.2 PureTech, která spolupracuje výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou. Ať se tato kombinace může zdát více než děsivá, v některých ohledech nás mile překvapila.

Začátkem roku 2020 jsme se pak dočkali o poznání atraktivnější verze, kterou hnal kupředu nejvýkonnější benzinový motor z celé nabídky. Vyzkoušet jsme si mohli i 8stupňovou automatickou převodovku.

Už tradičními zákazníky Peugeotu 208 by měly být hlavně ženy - ať už samostatné, nebo s dětmi. Splňuje i roli druhého auta do rodiny, některé verze však mohou v Česku fungovat i v roli jediného vozu pro páry a menší rodiny. Zvlášť se silnějšími motorizacemi se pětidveřový hatchback ze země galského kohouta hodí nejen do města, ale i na delší cesty.

Druhé vydání francouzského bestselleru dorazilo na český trh koncem roku 2019. Od té doby získalo po celém světě řadu prestižních ocenění. Vyvrcholením byla zlatá medaile z uznávané ankety Evropské auto roku 2020. Ve stejnojmenné, avšak české anketě se Peugeot 208 umístil na páté pozici. Auta se na český trh dovážejí zejména z továrny v Trnavě, ale vyrábějí se i ve Francii.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus