Aktualizováno: 12.12.2018

Test nového Peugeotu 508

 

 
Druhá generace Peugeotu 508 zvolila zcela jinou filozofii než její konzervativnější a nepříliš úspěšný předchůdce, který se chtěl podobat německým autům. Nový Peugeot 508 sází na výrazný a originální design a zajímavé jízdní vlastnosti.

Další změnu představuje odlišný typ karoserie. Nový Peugeot 508 už není čtyřdveřový sedan, ale pětidveřový fastback. Fastback považuji za odnož liftbacku (to je například Škoda Superb). Stejně jako on má prakticky výklopné páté dveře, ale na rozdíl od liftbacku působí sportovnějším dojmem. Karoserie tvarem hodně připomíná čtyřdveřové kupé.

Design Peugeotu 508 považuji v rámci manažerských aut za jeho konkurenční výhodu stejně jako praktický a relativně rozměrný zavazadlový prostor. Potěší i jízdní vlastnosti, už dlouho jsem neřídil francouzské auto, které by bylo nejen komfortní, ale zároveň velmi zábavné v zatáčkách.

Naopak jako slabinu vnímám prostorové poměry uvnitř kabiny, zejména z hlediska výšky a šířky. Na místo řidiče se nastupuje nepohodlně. Vzhledem ke sportovní vizáži vozu bych chtěl pod kapotou alespoň jeden opravdu výkonný motor, který zatím není k dispozici.

Peugeot 508 si budou kromě manažerů ve francouzských firmách podle mne pořizovat lidé, kteří mají na podobné auto rozpočet a zároveň se chtějí odlišit od většiny pořizující si superby a německá auta. Nemají velké nároky ohledně přemísťování velkého množství nákladu a osob a jezdí často na delších trasách.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus