Aktualizováno: 17.2.2017

Test Peugeotu 5008

 

 
První generace Peugeotu 5008 se začala prodávat v roce 2010 a jednalo se o typické kompaktní MPV. Měla lehce krabicovité tvary, slušně prostornou kabinu, pět plnohodnotných míst plus dvě provizorvní ve třetí řadě za příplatek. Konkurovala jiným empévéčkům, tedy například Citroënu C4 Picasso nebo Renaultu Scénic.

Druhá generace, o které pojednává tento článek, se poprvé ukázala na pařížském autosalonu v září 2016, ale do prodeje se uvádí až v létě 2017. Zajímavé je na ní to, že zcela změnila koncepci. Nově nejde o MPV, ale automobilka tvrdí, že druhá generace 5008 se změnila v SUV. Sedmimístnou konfiguraci si zachovává a míří tedy například na Škodu Kodiaq nebo Nissan X-Trail, což jsou esúvéčka až pro sedm osob. 

Jenže 5008 narozdíl od konkurentů nenabízí pohon všech kol. Na papíře je tedy s omezenější nabídkou trochu v nevýhodě, otázkou však je, komu absence čtyřkolky vadí. Soudě dle prodejů si totiž mnoho lidí kupuje crossovery nebo SUV s pohodnem přední nápravy.

Peugeot 5008 ve druhém podání působí zvenku velmi extravagantně, příď je téměř identická s menším modelem 3008. Také interiér je lehce nekonvenční, zejména v porovnání s Kodiaqem. Má však prostornější interiér než například Renault Scénic, a je tedy vhodný pro rodiny, které mají tři odrostlejší děti.

Za jeden z nejpraktičtějších detailů na nové 5008 považuji možnost vyjmout dvě zadní sedadla. Jde to navíc velmi snadno (odzkoušeno). Na většině trzích včetně Česka se totiž 5008 bude prodávat pouze jako sedmimísný model (dříve šlo vybrat pětimístnou konfiguraci). 

"SEat alhambr ".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus