Aktualizováno: 9.12.2017

Test Peugeotu 308 GT

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 2
 

 
Peugeot 308 GT nabízí více sportovních genů než základní Peugeot 308, přesto nejde o úplně přímého konkurenta takzvaným "hot hatchům", tedy nejsportovnější hatchbackům s pohonem přední nápravy typu Renaultu Mégane RS nebo VW Golf GTI. Už zkratka GT místo GTi naznačuje, že tohle auto chce zaujmout zejména kombinací sportovnosti a luxusu. A testy to potvrdily.

Zvláště naftová verze dosažitelná výhradně s automatickou převodovkou rozhodně neláká ke svezení na závodním okruhu, ale spíše k polykání stovek kilometrů na německých dálnicích. Benzinová je výrazně sportovnější.

Už podvozek obyčejné 308 mě bavil, takže není divu, že vyztuženou a sníženou verzi GT na osmnáctipalcových pneumatikách zejména v benzinovém provedení s manuálním řazením považuji v zakroucených pasážích za špičkové auto, co se týče držení jízdní stopy. Těžko budete v obloucích hledat schopnější vůz bez víceprvkové zadní nápravy, ale musí jít o kvalitní silnici. Chování auta na nerovnostech je výrazně horší než u běžné verze, zejména z hlediska komfortu.

Karoserie se od běžné 308 neliší, takže potěší zejména nabídkou litrů v zavazadlovém prostoru.

Po modernizaci v roce 2017 ubylo nešvarů dotekového displeje, přes který se ovládá řada funkcí včetně audiosoustavy nebo klimatizace. Zato řazení by si rozhodně zasloužilo sportovnější charakteristiku.

Peugeot 308 GT míří zejména na pánskou část zájemců o nový vůz. Podle mne osloví hlavně jednotlivce, maximálně páry, každopádně však lidi, kteří řeší styl, tedy to, jak auto vypadá a z jakých materiálů se skládá interiér. Zároveň si chtějí jízdu užít a jsou ochotni obětovat komfort.

Peugeot 308 GT se v Česku začíná prodávat od března 2015. Nabízí se jako hatchback i kombík, který vedeme jako samostatný model. V roce 2017 prodělal modernizaci.

Design

Peugeot 308 GT - pohled ¾ zepředu dopravaPeugeot 308 GT - pohled bok dopravaPeugeot 308 GT - pohled záď čistáPeugeot 308 GT - pohled ¾ zezadu dolevaPeugeot 308 GT - pohled příď čistá

 

Facelift v roce 2017 přiblížil vzhled běžných verzí k provedení GT, takže rozdíl teď pozná opravdu jen fajnšmekr. Auta se liší například provedením a počtem lamel na mřížce chladiče nebo tvarem mlhovek. Dobře pro zájemce o základní provedení, hůře pro GT. Přesto zůstává design jednou z jeho hlavních zbraní, málokdo se o vzhledu karoserie vyjádřil negativně.

Test Peugeotu 308 GT Součástí standardní výbavy verze GT jsou full LED světlomety, které si lze u běžné 308 pořídit pouze za příplatek.

Interiér Peugeotu 308 s jeho i-cockpitem charakterizovaným malinkým motokárovým volantem, přístroji nad ním a u většiny verzí také gigantickým, téměř desetipalcovým displejem na středovém sloupku působí nápaditě už v běžném provedení a základní rysy samozřejmě převzala i varianta GT. Materiály tady jsou ještě luxusnější a příjemnější na pohled, čich i dotek, takže kvalitou provedení interiéru si 308 GT v některých aspektech troufá i na takzvané prémiové vozy.

Test Peugeotu 308 GT Na spodní části volantu najdeme jeden z "podpisů" verze GT, kterých se uvnitř auta i na jeho karoserii nachází několik, ale nejsou příliš nápadné.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus