Aktualizováno: 1.11.2019

Test modernizovaného Peugeotu 301

 

 
Pokud upřednostňujete komfort před sportovní jízdou a chcete mít relativně prostorné auto za velmi rozumné peníze, pak by vás mohl Peugeot 301 oslovit.

Kompaktní čtyřdveřový sedan boduje mezi konkurenty hlavně nízkou cenou, pětiletou značkovou zárukou, podélnou prostorností, délkou kufru a pohodlím na nekvalitních cestách. Velkým obloukem by se mu měli vyhnout příznivci sportovní či zkrátka sebejisté jízdy.

S na první pohled líbivým vzhledem přístrojové desky kontrastují některá velmi laciná řešení zvlášť v oblasti zavazadelníku. Kabina je hodně úzká a někomu mohou vadit pahýly místo hlavových opěrek na zadních sedadlech, ale také hlučnost v kabině a celkově spíše lehce podprůměrné jízdní vlastnosti.

Auto představuje levnější alternativu například ke Škodě Rapid a naopak krok kupředu pro bývalé majitele podobně laděných, ale lacinějších a menších vozů Dacia Logan a Renault Thalia.

Podle mě ho v Česku budou kupovat hlavně páry staršího věku z venkova, posloužit však může i méně náročným rodinám.

Peugeot 301 se vyrábí spolu se svým dvojčetem Citroënem C-Elysée na lince ve španělském Vigu. V Evropě se prodává pouze ve východní části kontinentu. Na náš trh přijel v listopadu 2012, na konci roku 2016 prošel faceliftem. Ten je pouze velmi minoritní, vůz dostal modernizovanou příď a jiný tvar předních světlometů, lehce upravené zadní svítilny, jiný design litých kol a v kabině má větší, sedmipalcový displej s dotykovým ovládáním. Ten je bez příplatku součástí vyšší výbavy Allure. Mimochodem, v ceníku už po modernizaci figurují jen dva stupně výbavy, Active a Allure, zatímco dříve byla řada obohacena ještě o základní Access. Nyní tedy pozici nejlevnější 301 zastupuje celkem uspokojivě bohatá verze Active.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus