Aktualizováno: 9.4.2020

Test modernizovaného Peugeotu 208

 

 
Malý hatchback Peugeot 208 sice patří mezi nejoblíbenější evropská auta ve své kategorii, ale na rozdíl od svých předchůdců s označením 206 a 207 se nestal číslem 1 mezi všemi modely. A jelikož jeho předchůdci oslňovali zejména designem, zaměřila se modernizace v roce 2015 nejvíce na tuto oblast.

Kromě toho výrazně omladil motorovou paletu, která v porovnání s konkurenty boduje zejména úsporností. Další přednosti podle mne představuje nečekaně velkorysé místo na natažení nohou na straně spolujezdce a strmé řízení v kombinaci s nejmenším volantem, který jsem kdy v masovém autě viděl.

Naopak slabinou před modernizací i po ní zůstává kulisa manuálního řazení a místo na hlavu ve druhé řadě. Spousta šoférů si těžko zvyká na netypickou polohu při řízení a netradiční rozmístění ovládacích prvků.

Typickými zákazníky Peugeotu 208 by měly být hlavně ženy - ať už samostatné, nebo s dětmi. Splňuje i roli druhého auta do rodiny, některé verze však mohou v Česku fungovat i v roli jediného vozu pro páry a menší rodiny. Zvlášť se silnějšími motorizacemi se pětidveřový Peugeot 208 hodí nejen do města, ale i na delší cesty.

Start prodeje Peugeotu 208 na českém trhu byl 10. května 2012, modernizovaná verze se nabízí od června 2015. Auta se na český trh dovážejí zejména z továrny v Trnavě, ale vyrábějí se i ve Francii..

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus