Aktualizováno: 11.7.2017

Test Opelu Insignia Grand Sport

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 5
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 1
Testované motory: 1.5 Turbo/121 kW, 2.0 Turbo 4x4, 2.0 CDTI

 
Druhá generace Opelu Insignia se chlubí výrazně lepšími jízdními vlastnostmi, zajímavým designem i novými motory. Pořádně také narostla. Německá automobilka se díky ní znovu zapojila do lítého boje o místo zejména ve firemních flotilách.

V roce 2009 vybojoval Opel Insignia titul auto roku, velmi rychle ale zestárl a většina konkurentů ho zásadně předběhla. Těžký sedan a liftback ale na začátku roku 2017 nahradila nová generace. Nyní se už Insignia prodává jen jako praktičtější liftback (navíc dostala nové jméno Grand Sport) a později přibude i kombi. Auto se proměnilo snad ve všech směrech. Je vidět, že si v Rüsselsheimu dali opravdu záležet.

Nový Opel Insignia je o poznání delší, širší, ale i nižší. Výrazně zhubl, dostal parádní moderní design a nové motory. Do boje se tak postaví hlavně proti konkurentům, kteří usilují o firemní klientelu. Úhlavními nepřáteli jsou Volkswagen Passat, Škoda Superb nebo Ford Mondeo.

Líbit by se také mohl podnikatelům, kteří potřebují přes týden solidní reprezentaci, ale o víkendu si chtějí vyrazit s rodinou na výlet. Díky praktickému řešení pátých dveří typu liftback je i poměrně praktický. Větší rodiny ale zřejmě zvolí kombi.

Design

Opel Insignia Grand Sport nový - pohled ¾ zepředu dopravaOpel Insignia Grand Sport nový - pohled bok dopravaOpel Insignia Grand Sport nový - pohled záď čistáOpel Insignia Grand Sport nový - pohled ¾ zezadu dolevaOpel Insignia Grand Sport nový - pohled příď čistá

 

Hledat podobnost mezi novou a starou Insignií lze opravdu jen těžko. Designéři se pořádně vyřádili a autu to velmi prospělo. Než se ale vrhneme na vzhled, pozornost si zaslouží změna rozměrů. Novinka je o celých 55 mm delší, má o 92 mm (!!!) delší rozvor a je také o 7 mm širší. Naopak se jasně snížila o celých 43 mm. I proto se auto chlubí přídomkem Grand Sport a víc než klasický sedan nebo liftback působí jako zástupce kategorie sedan-kupé.

Test Opelu Insignia Grand SportSportovní look vozu se opravdu povedl. Na novou masivní masku chladiče s velkým logem Opelu navazují úzké, ale výrazně světlomety. Ty zdobí LED pro denní svícení ve tvaru obráceného bumerangu.

Test Opelu Insignia Grand SportPřední kapota dostala uprostřed „hřebínek“, aby auto vypadalo ještě drsnějši.

Test Opelu Insignia Grand SportPři pohledu z boku vynikne nízké prosklení vozu a jeho silueta se svažující se střechou. Opravdu se díváme na obyčejný sedan, nebo je to sedan-kupé?

Test Opelu Insignia Grand SportNa zádi se nám líbí nová brzdová světla z LED trubic. Když za autem za šera jedete, připomínají trochu BMW.

Test Opelu Insignia Grand Sport Test Opelu Insignia Grand Sport Na českých silnicích jsme také otestovali vrcholnou verzi Insignie, kterou pohání motor 2.0 Turbo/191 kW a je k dispozici buď ve verzi Innovation, nebo Dynamic. Tedy, jde o vrcholnou verzi do doby, než na trhy dorazí model OPC. Nutno ale dodat, že v bílé to Insignii velmi sluší na sportovním vzhledu se podepsalo i to, že vůz měl za příplatek dokonce 20" kola. Varianta Dynamic také znamená, že vůz má chromované lišky okolo oken.

Test Opelu Insignia Grand Sport Design interiéru už ale není úplně překvapivý. Jde o směr, který Opel „jede“ u několika posledních modelů. Pokud jste seděli v Astře, budete se okamžitě orientovat. Hlavní je, že se automobilce podařilo zbavit obrovského množství tlačítek. Kabina je teď mnohem příjemnější.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus