Aktualizováno: 13.2.2020

Test Opel Corsa

 

 
Na český trh přijíždí zbrusu nový Opel Corsa již v šesté generaci. Nabídne nadprůměrně úsporné motory, chytré světlomety a okouzlující jízdní vlastnosti. Jedinou pihou na kráse je chudá základní výbava, ve které nedostanete ani klimatizaci.

Nová Corsa si odbyla světovou premiéru na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v září 2019 a byla čtenáři německého magazínu AutoBild zvolena „Firemním vozem roku“ . Dominantně si počínala také v anketě AutoBest „Nejlepší auto Evropy“ za rok 2020, kde si vybojovala zlatou pozici.

Jde o auto, které sdílí techniku s novým Peugeotem 208, protože značka Opel patří do koncernu PSA spolu s Citroënem, DS a právě Peugeotem. Na první pohled ale není použití shodné techniky patrné, a to ani zvenčí ani zevnitř. Odlišení Corsy od 208 a její co největší svébytnost měl na starosti početný tým vývojářů z Rüsselsheimu.

V České republice se bude muset vypořádat se silnou konkurencí, jelikož spadá do stále přehlceného segmentu B, tedy malých hatchbacků. Lídrem je zde mladoboleslavská Škoda Fabia. Mezi další rivaly patří například Peugeot 208, Renault Clio, VW Polo nebo třeba Toyota Yaris. Po týdenním ježdění ale víme, že Corsa má předpoklady k tomu, aby se zařadila mezi elitu.

Malý německý hatchback je u nás k dispozici výhradně v pětidveřové karoserii s obzvláště úspornými motory. Všechny benzinové jsou tříválcové a kromě základní verze je dopuje turbo. Naftový je čtyřválec z dílen PSA. Disponují výkony v rozpětí od 55 kW (75 k) až po 96 kW (130 k) a pojí se jak s manuální převodovkou tak i s osmistupňovým automatem. Záleží na motorizaci a stupni výbavy.

Na výběr má zákazník hned ze čtyř provedení Corsa, Edition, Elegance a sportovní GS Line. Navíc je k dispozici akční verze Smile, která by měla mít nejlepší poměr ceny a výbavy. Nám se pod ruce dostala sportovně vyhlížející výbava GS Line.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus