Aktualizováno: 31.1.2017

Test Opelu Astra ST

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 4
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 3

 
Opel vyrábí kombíky ve velikostní kategorii nižší střední třída už přes padesát let. Vůbec prvním nabízeným modelem se v roce 1963 stal Kadett A Caravan. Označení Caravan značka s bleskem ve znaku používala až do roku 2010, kdy se kombíky Opelu začaly jmenovat Sports Tourer. 

V dubnu roku 2016 se na trh dostala kompletně nová generace odvozená od hatchbacku Opel Astra K.

Na rozdíl od předchůdce už Sport v označení kombíku trochu dává smysl. Výrazně se totiž mezigeneračně snížila jeho hmotnost a tak kombík působí zatáčkách mnohem lehčí dojmem než obtloustlá minulá generace. Při porovnání s konkurencí ale stále o žádného sportovce nejde. Spíš o auto s vyváženými jízdními vlastnostmi mezi relativní hbitosti a komfortem.

Pořád je to kus auta. Začátkem roku 2017 šlo o nejdelší kombi nižší střední třídy, delší než Škoda Octavia Combi. Vnitřní rozměry ale patří většinou k průměru.

Mezi ostatními kombíky nižší střední třídy zaujme Opel Astra Sports Tourer především kultivovaností a nízkou spotřebou nového benzinového motoru 1.0 Turbo, kterou se ale u hatchbacku v praxi nepodařilo při prvních jízdách zcela potvrdit. Nadprůměrně úsporná je podle laboratorních údajů většina motorů.

Také největší zápor souvisí s pohonnými jednotkami. Ty nejslabší i přes výrazné mezigenerační zlepšení zůstávají stále mezi loudy.

Jde o typický rodinný kombík, který se uplatní i jako služební auto.

Design

Opel Astra Sports Tourer - pohled ¾ zepředu dopravaOpel Astra Sports Tourer - pohled bok dopravaOpel Astra Sports Tourer - pohled záď čistáOpel Astra Sports Tourer - pohled ¾ zezadu dolevaOpel Astra Sports Tourer - pohled příď čistá

 

Na první pohled se mezi vizáží Opelu Astra Sports Tourer J a K neudál žádný dramatický řez. Při bližším porovnání ale novinka proti oteklé předchůdkyni zeštíhlela. Už to není ten sice líbivý, ale docela rychle okoukatelný ocucaný bonbón, ale svalnatá atletka s několika výraznými rysy.

Test Opelu Astra ST Test Opelu Astra ST Mezi ně rozhodně patří chlouba v podobě příplatkových LED světlometů pojmenovaných IntelliLux Matrix. Vypadají parádně za světla i rozsvícené za tmy.

Test Opelu Astra ST Design vozu občerstvuje poměrně masivní kovová lišta, která na zádi klesá z horní linie bočních okének a končí na spodním okraji zadního skla.

Test Opelu Astra ST Dalším výrazným designovým prvkem jsou dělené zadní skupinové svítilny. Možná někomu mohou připomínat řešení použité u některých vozů značky Mercedes-Benz.

Větší revoluce se podle mne odehrála na přístrojové desce, která také výrazně zeštíhlela, ubylo na ní tlačítek, některé funkce se přestěhovaly na dotekový displej (standard od druhé výbavy Enjoy) a celkově podle mne vypadá parádně.

Vrchní část navíc pokrývá luxusně měkký plast. Ten tvrdší ve spodní části je zase dobře slícovaný. Po zatlačení na něj jsem neslyšel žádné popraskávání.

Zatím jsem testoval pouze vyšperkované verze z nejvyšších výbav se spoustou příplatkových prvků. Základní provedení na patnáctipalcových ocelových kolech s plastovým volantem bez tlačítek asi nebude zvenčí ani zevnitř vypadat zdaleka tak honosně.

Mírný mezigenerační ústup od slávy jsem vnímal z hlediska odhlučnění kabiny. Zřejmě v rámci odtučňovací kůry došlo i na několik tlumicích materiálů, protože odhlučnění nové Astry Sports Tourer mi nepřipadalo tak fascinující jako u té předešlé. Přesto patří i v tomto ohledu minimálně nad průměr.

Rozčilovalo mne jen hvízdání vzduchu při jeho obtékání kolem zrcátek při dálničních rychlostech kolem 130 km/h. Se zvyšující se rychlostí přecházelo ve vibrace.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus