Aktualizováno: 19.5.2020

Test Opel Astra Sports Tourer

 

 
Opel Astra koncem minulého roku prošel omlazující kůrou. Facelift přinesl jen menší změny na designu, avšak pod kapotou tam se děly věci. Veškeré motorizace jsou již nyní tříválcové a nepocházejí od Francouzů. My jsme se dnes zaměřili na více rodinnou verzi Sports Tourer, tedy kombi.

Opel vyrábí kombíky ve velikostní kategorii nižší střední třída už přes padesát let. Vůbec prvním nabízeným modelem se v roce 1963 stal Kadett A Caravan. Označení Caravan značka s bleskem ve znaku používala až do roku 2010, kdy se kombíky Opelu začaly jmenovat Sports Tourer.  

V dubnu roku 2016 se na trh dostala kompletně nová generace odvozená od hatchbacku Opel Astra K. Koncem roku 2019 se pak tento model dočkal modernizace.

Na rozdíl od předchůdce už Sport v označení kombíku trochu dává smysl. Výrazně se totiž mezigeneračně snížila jeho hmotnost a tak kombi působí zatáčkách mnohem lehčí dojmem než obtloustlá minulá generace. Při porovnání s konkurencí ale stále o žádného sportovce nejde. Spíš o auto s vyváženými jízdními vlastnostmi mezi relativní hbitosti a komfortem.

Pořád je to kus auta. Začátkem roku 2020 šlo o jedno z nejdelších kombi nižší střední třídy, delší než Škoda Octavia Combi. Vnitřní rozměry ale patří většinou k průměru.

Mezi ostatními kombíky nižší střední třídy zaujme Opel Astra Sports Tourer především kultivovaností a nízkou spotřebou nového benzinového agregátu 1.2 Turbo, kterou se nám ale v praxi nepodařilo zcela potvrdit. Nadprůměrně úsporná je podle laboratorních údajů většina motorů. Také největší zápor souvisí s pohonnými jednotkami. Ty nejslabší i přes výrazné mezigenerační zlepšení zůstávají stále mezi loudy.

Jde o typický rodinný kombík, který se uplatní i jako služební auto.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus