Aktualizováno: 20.1.2016

Test Opelu Astra GTC

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 1
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.4 Turbo/103 kW, 2.0 CDTI/121 kW

 
Je to Astra, a není to Astra. Třídveřová Astra GTC má podle Opelu s pětidveřovou verzí shodné jen tři součástky - anténu, kliky a zpětná zrcátka. Řadí se tedy po bok těch třídveřových hatchbacků, které se od pětidveřových provedení výrazně odlišují. Tvarem karoserie inklinuje k vozům kupé.

Astra GTC je sportovnější a exkluzivnější verzí rodinného hatchbacku, čemuž odpovídají i o něco vyšší ceny než u pětidveřové karoserie i kombi.

Opel Astra GTC chce lovit hlavně mezi mladšími a staršími jednotlivci a páry, kterým u auta záleží více na stylu než praktičnosti. Zároveň jde ale o vůz s velmi slušnou prostorností na zadních sedadlech, kam se vejdou dva dospělí a jedno dítě, a v kufru.

Přestože Astra GTC vypadá sportovně, zapůsobil na mne její podvozek spíš komfortem. Jízdní vlastnosti potěší v táhlých zatáčkách, ale v těch nejostřejších auto působí trochu těžkopádně.

Druhá generace Astry GTC se na českém trhu začala prodávat začátkem roku 2012.

Začátkem roku 2016 s nástupem prodeje další generace pětidveřové Astry hatchback přejmenoval Opel v Česku Astru GTC pouze na "GTC" s tím, že vypustil jméno "Astra".

Design

Opel GTC - pohled ¾ zepředu dopravaOpel GTC - pohled bok dopravaOpel GTC - pohled záď čistáOpel GTC - pohled ¾ zezadu dolevaOpel GTC - pohled příď čistá

 

V designu GTC se ještě víc než u jiných karosářských verzí Astry prolíná baculatost a oplácanost s dravostí a agresivitou. Třídveřové provedení se mi ze všech karosářských provedení líbí nejvíce hlavně díky svůdné zadní části auta. Stejně si ale myslím, že kdyby v některých partiích zhubla a vypadala méně jako ocucaný bonbón, tak se bude líbit déle.

Interiér se od ostatních verzí Astry neliší, ale chybí verze s úplně chudou výbavou. Základní GTC se shoduje s prostředním stupněm výbavy pětidveřové Astry.

Dojem z kvality použitých materiálů a péče o detail patří ke špičce kompaktní třídy. Na rozdíl od pětidveřových aster, které prošly kvalitativními testy vždy bez ztráty květinky, se ale z jednoho GTC ozývalo drobné drnčení a vibrování.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus
  • Opel Astra Sports Tourer
  • Opel Astra
  • SEAT Leon SC