Aktualizováno: 18.12.2017

Test Volva XC60

  • Sexy faktor: 5
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: D4 AWD Geartronic, D5 AWD Geartronic

 
Švédské, luxusní a bezpečné. To jsou hlavní vlastnosti, na které sází SUV Volvo XC60. Ve své první generaci bylo nejprodávanějším vozem kategorie v Evropě a nic nebrání tomu, aby se mu to nepodařilo i v jeho druhém vydání. Zejména s designem, který silně navazuje na větší model XC90.

Nejsilnější kartou je pro Volvo už tradičně jeho bezpečnost. Automobilka přichází u každého modelu s novými prvky, XC60 není výjimkou. Nyní je XC60 vybaveno systémem proti střetu s jiným vozem jedoucím v protisměru, detekce mrtvého úhlu umí nově zasáhnout do řízení a aktualizovaný systém City Safety pomůže vyhnout se překážce.

Slabinou Volva XC60 je tradičně vysoká cena a nepříliš plynulé řízení. Jízdní vlastnosti jsou ale mnohem svižnější než u těžkopádné XC90, i když ani XC60 není určená vyloženě pro sportovně založené řidiče.

V nabídce jsou verze s pohonem přední nápravy i všech kol.

Za jeho volantem tak uvidíme nejčastěji starší páry, nebo rodiny s jedním potomkem. Určitě se objeví i jako auto ve firemním vozovém parku pro výše postavené manažery. Na firemní politiku ostatně hrají i motory, které slibují rozumnou spotřebu, i když se pak realita od papíru více liší. U Volva XC60 nenajdete jiné než čtyřválce.

Druhá generace Volva XC60 se prodává od poloviny roku 2017.

Design

Volvo XC60 - pohled ¾ zepředu dopravaVolvo XC60 - pohled bok dopravaVolvo XC60 - pohled záď čistáVolvo XC60 - pohled ¾ zezadu dolevaVolvo XC60 - pohled příď čistá

 

Oproti minulé generace se auto rozměrově příliš nezměnilo. Na délku narostlo o 44 mm na 4,69 m a patří mezi běžně velká SUV středí třídy. Má ale výrazně delší rozvor, což zvětšuje prostor uvnitř (2865 vs 2774 mm dříve). Je také nižší a o něco málo širší. XC60 stojí na platformě SPA, má tedy společné kořeny s větším Volvem XC90.

To se ostatně na první pohled zdá i z designu. Jakoby šlo jen o zmenšenou XC90, což by nebylo vůbec špatně. Designér Thomas Ingenlath ale přidal navíc několik specialit specialit.

Test Volva XC60 Například světlomety s LED pro denní svícení ve tvaru položeného Thorova kladiva navazují přímo na masku chladiče.

Test Volva XC60 Zajímavě pojatá je také záď s brzdovými světly, které tenkým proužkem stále navazují na klasickou linii světel postavených na výšku. Volvo si tak s žádným jiným autem nespletete.

Test Volva XC60 Uvnitř pak stojí za pozornost řada hezkých prvků, které najdete u jiných nových modelů, nebo jsou naprostou novinkou – jde například o zvlněné dřevěné obložení palubní desky se švédskou vlajkou vyrytou do hliníkové lišty.

Test Volva XC60 A nebo této vlaječky odkazující na zemi původu, kterou najdete na sedadlech.

Test Volva XC60 Právě to se nám na Volvu líbí – detaily. Vždyť i posuvná roletka, která kryje prostor pro odložení nápojů, klíčku a chytrého telefonu vypadá, jako by patřila třeba k psacímu stolu luxusní severské nábytkářské značky.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus