Aktualizováno: 19.7.2017

Test osmé generace Fordu Fiesta

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.0 EcoBoost/103 kW

 
Osmou generací hatchbacku Fiesta překročil Ford v mnoha ohledech mantinely kategorie malých aut. Dospělost jízdního projevu testovaných verzí dosahovala úrovně nižší střední třídy a v roce 2017 velmi připomínala model Focus.

Potěšily také parametry a vlastnosti nejsilnějšího benzinového motoru 1.0 EcoBoost/103 kW.

Zároveň však z mantinelů malých aut vybočily i ceny na českém trhu a právě jejich výše je podle mě největší nevýhodou auta při porovnání s konkurenty.

Ford Fiesta osmé generace se vydal cestou několika různých aut pod křídlem jednoho modelu. Kromě tradiční výroby třídveřové a pětidveřové kategorie se designem odlišují i některé stupně výbavy. Jde například o sportovně laděnou linii ST-Line nebo luxusní Vignale. V roce 2018 doplní nabídku na českém trhu i poloterénní Active a ryze sportovní ST.

Ford Fiesta sice stále primárně zůstává městským autem pro jednotlivce a páry, ale velmi dobře si zejména u testovaných pětidveřových verzí s vyššími výbavami umím představit i jeho využití coby vozu pro menší rodiny.

Osmá generace Fordu Fiesta se na českém trhu začala prodávat v polovině roku 2017.

Design

Ford Fiesta 5dv. nový - pohled ¾ zepředu dopravaFord Fiesta 5dv. nový - pohled bok dopravaFord Fiesta 5dv. nový - pohled záď čistáFord Fiesta 5dv. nový - pohled ¾ zezadu dolevaFord Fiesta 5dv. nový - pohled příď čistá

 

O nejvýraznější novince ohledně designu modelu Fiesta byla řeč už v úvodu. Jednotlivé výbavové řady se docela výrazně vzhledově liší, a někdy mají i trochu odlišné rozměry.

Na úvodních snímcích vidíte Fiestu v provedení Titanium (druhý stupeň výbavy - červené auto) a sportovně laděnou ST-Line (tmavě modré auto).

Ford bohužel při prvním představení novinářům vůbec neprezentoval podobu základního provedení Trend, které se v Česku u minulé generace staralo o drtivý podíl všech prodaných vozů. Fiesta Trend se od výbavy Titanium liší tím, že nemá mlhovky ani LED světla pro denní svícení, lišty v mřížce chladiče nejsou chromované stejně jako lišty u spodní linie bočních oken.

Fiesta ST-Line se odlišuje sportovnějšími tvary nárazníku, pojetím mlhovek nebo plástvovitými segmenty v otvoru do chladiče. Standardem jsou sedmnáctipalcová litá kola.

Test osmé generace Fordu Fiesta Také nejluxusnější Fiesta Vignale má specifické pojetí mřížky. Symboly v ní připomínají písmena V jako Vignale. Originální je i pojetí mlhových světel.

Příď nové Fiesty jednoznačně navazuje na předchozí generaci, která patřila mezi nejprodávanější nová auta v Evropě a docela se mi líbí stejně jako boční profil auta. Problémy jsem ale měl se zadními partiemi, které mi připadají až příliš fádní a obyčejné.

Také v interiéru, zejména na přístrojové desce, ubrala osmá generace na nápaditosti. Zato se podle mě zlepšil dojem kvality a materiály působí hodnotnějším dojmem. Testoval jsem ale pouze opravdu vyšperkované verze. Spokojený jsem byl s odhlučněním kabiny a to jak u verze s benzinovým tříválcovým motorem tak s naftovým čtyřválcovým.

Mnohem méně se mi líbil zvuk zavírání zadních dveří a nejméně hlasité povrzávání na nerovnostech u jednoho z testovaných kusů v oblasti přístrojové desky. 

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus