Aktualizováno: 14.8.2017

Test Nissanu Micra páté generace

 

 
V pořadí už pátá generace Nissanu Micra je úplně od základu jiná než ta předchozí. V podstatě se dá říci, že jde o radikální revoluci. Změnilo se totiž kompletně všechno, od designu, rozměrů, motorů až po to, kde se Micra vyrábí. 

Test Nissanu Micra páté generace Takto vypadá vývoj Micry v generacích. Jak je vidět, každá byla úplně jiná a vždy o něco větší. Nová Micra patří do B segmentu malých hatchbacků, tedy toho, kde u nás kraluje Škoda Fabia. Tato třída je velmi nabitá, Micra má mnoho konkurentů.

Její hlavní výhodou bude podle nás zajímavý design. Jako největší nevýhodu vnímáme po prvních testech chování podvozku v zatáčkách na hrbolatém povrchu.

Zatímco minulá generace patřila z hlediska prostornosti interiéru na pomezí minivozů a malých aut, novinka už je podle našich měření ve většině parametrů plnohodnotným malým autem. Tomu odpovídají i vnější rozměry, které většinou mezigeneračně hodně narostly.

Vývoj nové generace kompletně probíhal v Evropě a vůz je určen pro evropské zákazníky. Předchozí generace se vyráběla v Indii a do Evropy byla dovážena.

Aktuální Micra se vyrábí spolu s Renaultem Clio ve francouzském Flins. Renault a Nissan tvoří alianci, je tedy vcelku pochopitelné, že v některých oblastech si značky vzájemně vycházejí vstříc, aby se ušetřily náklady. Micra má podvozek Nissanu i svébytný design, ale řidič, který obě značky zná, se občas nemůže ubránit dojmu, že řídí Renault.

V útrobách Micry najdete například pouze motory, které pohání také Clio. Při spuštění prodeje páté generace nemá Nissan Micra jiné pohonné jednotky než tříválcové. Jestli později přibudou jiné, objemnější, zatím není známo.

Nissan Micra je malé auto vhodné především pro ženy, bezdětné páry nebo dříve narozené řidiče. Je však výrazně jiná než ta předchozí, zlepšení vidím zejména v designu jak exteriéru, tak kabiny. Je zkrátka mnohem mladistvější.

Že se s ní nebudou nudit i mladší řidiči, dokazuje například zajímavá technologická libůstka, kterou je audiosoustava Bose Personal. Věnujeme se jí v následující kapitole o řidičově zóně. Jen v krátkosti - jde o audiosoustavu s reproduktory integrovanými do hlavové opěrky u řidiče. Má zajímavý zvuk a řidič si výběrem vhodné hudby může při poslechu připadat skoro jako v koncertním sále.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus