Aktualizováno: 1.11.2018

Test druhé generace Nissanu Leaf

 

 
Jeden z nejprodávanějších elektromobilů na světě - to je Nissan Leaf, který v roce 2018 přijel na český trh ve druhé generaci.

Jde o hatchback nižší střední třídy, který se vyrábí pouze jako čistokrevný elektromobil a jako takový byl i navržen. Neexistuje u něj žádná jiná varianta pohonu.

V době psaní tohoto testu pro něj existovala na českém trhu jediná jakžtakž přímá konkurence - Volkswagen e-Golf. Ten se však liší tím, že byl vyroben jen jako elektrická odnož klasického Golfu. Hyundai Ioniq je liftback, má tedy delší záď. Nový Leaf lze ale v řadě ohledů porovnávat také s o třídu menším BMW i3. Na podzim roku 2018 se z těchto vozů dala ujet s Nissanem Leaf nejdelší vzdálenost bez dobíjení. Šlo také o cenově nejdostupnější elektromobil nižší střední třídy.

Při porovnání s klasickými kompaktními hatchbacky je ale Nissan Leaf samozřejmě drahý. Náklady na jeho pořízení se jen tak nevrátí ani v případě, že budete dobíjet zcela zdarma, což se nám v průběhu testu podařilo.

Mezi jeho negativa při porovnání s běžnými vozy patří také stále ještě relativně omezený dojezd na jedno nabití (cca 300 km mimo dálnice), stísněné poměry v kabině nebo vlažné brzdy.

Naopak potěší velký kufr, bohatá bezpečnostní výbava, tichost elektromobilu a jeho dynamika zejména při rozjezdech od semaforů ve městě.

Nissan Leaf si alespoň optikou podzimu roku 2018 budou pořizovat výhradně nadšenci do nových technologií a ekologického ježdění, protože z finančního hlediska dává smysl pouze při porovnání s klasickými konkurenty takzvaných prémiových značek - tedy například Audi, BMW či Mercedes. Lze jej používat jako auto nejen pro jednotlivce a páry, ale i menší rodiny.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus