Aktualizováno: 1.11.2018

Test druhé generace Nissanu Leaf

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 40 kWh

 
Jeden z nejprodávanějších elektromobilů na světě - to je Nissan Leaf, který v roce 2018 přijel na český trh ve druhé generaci.

Jde o hatchback nižší střední třídy, který se vyrábí pouze jako čistokrevný elektromobil a jako takový byl i navržen. Neexistuje u něj žádná jiná varianta pohonu.

V době psaní tohoto testu pro něj existovala na českém trhu jediná jakžtakž přímá konkurence - Volkswagen e-Golf. Ten se však liší tím, že byl vyroben jen jako elektrická odnož klasického Golfu. Hyundai Ioniq je liftback, má tedy delší záď. Nový Leaf lze ale v řadě ohledů porovnávat také s o třídu menším BMW i3. Na podzim roku 2018 se z těchto vozů dala ujet s Nissanem Leaf nejdelší vzdálenost bez dobíjení. Šlo také o cenově nejdostupnější elektromobil nižší střední třídy.

Při porovnání s klasickými kompaktními hatchbacky je ale Nissan Leaf samozřejmě drahý. Náklady na jeho pořízení se jen tak nevrátí ani v případě, že budete dobíjet zcela zdarma, což se nám v průběhu testu podařilo.

Mezi jeho negativa při porovnání s běžnými vozy patří také stále ještě relativně omezený dojezd na jedno nabití (cca 300 km mimo dálnice), stísněné poměry v kabině nebo vlažné brzdy.

Naopak potěší velký kufr, bohatá bezpečnostní výbava, tichost elektromobilu a jeho dynamika zejména při rozjezdech od semaforů ve městě.

Nissan Leaf si alespoň optikou podzimu roku 2018 budou pořizovat výhradně nadšenci do nových technologií a ekologického ježdění, protože z finančního hlediska dává smysl pouze při porovnání s klasickými konkurenty takzvaných prémiových značek - tedy například Audi, BMW či Mercedes. Lze jej používat jako auto nejen pro jednotlivce a páry, ale i menší rodiny.

Design

Nissan Leaf - pohled ¾ zepředu dopravaNissan Leaf - pohled bok dopravaNissan Leaf - pohled záď čistáNissan Leaf - pohled ¾ zezadu dolevaNissan Leaf - pohled příď čistá

 

Zatímco první generace Nissanu Leaf mi připomíná hloupou dobrosrdečnou žábu, novinka se nemá z hlediska designu karoserie za co stydět. Její ostře řezané křivky jsou v souladu s moderními trendy, byť nemůžu říct, že by se mě osobně nějak zvlášť líbily. Styl Nissanu Leaf je z mého pohledu trochu divoký a překombinovaný. Nicméně zejména testované variantě v příplatkovém dvoubarevném černobílém provedení nelze upřít výraznost.

Test druhé generace Nissanu Leaf Ještě přeplácanější mi připadá interiér a přístrojová deska nového Leafu. Změť křivek, barev a dekorů působí velmi nesouladně a má daleko jak do stylovosti BMW i3 tak střídmé a uklidňující uklizenosti Volkswagenu e-Golf.

Střídavá byla v testovaném voze i kvalita materiálů. Od velmi kvalitních kůží na sedadlech či volantu před lacině působící černé plasty s texturou typickou pro starší japonská auta.

Ani interiéru však nelze upřít nádech moderny.

Kvalita odhlučnění kabiny není tak ultimativní jako třeba u BMW i3, ale vysoce překonává hatchbacky nižší střední třídy s klasickými motory.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus