Aktualizováno: 3.8.2018

Test modernizovaného VW Golf Sportsvan

 

 
Třetí generace nafouknutého Golfu se poprvé nejmenuje Plus, ale Sportsvan. Zvýrazňovat sportování u typicky rodinného auta, to může u někoho vyvolávat shovívavý úsměv, nicméně po testování různých verzích Golfu Sportsvan před modernizací v roce 2017 i po ní hodnotím jízdní vlastnosti v zatáčkách v porovnání s ostatními rodinnými vozy kategorie MPV jako špičkové a zábavné.

Volkswagen Golf Sportsvan převyšuje většinu konkurentů jízdním komfortem, vlastnostmi některých motorů nebo třeba podélnou prostorností interiéru.

Golf Sportsvan je o 9 cm delší, 1 cm širší a 12 cm vyšší než Golf hatchback. Nabízí tedy více vnitřního prostoru a také vyšší polohu sezení. Proti předchůdci, Golfu Plus, narostl Sportsvan do délky o více než 13 cm. Z křížence mezi hatchbackem a MPV se proporcemi posunul mezi čistokrevné, i když menší velkoprostorové vozy nižší střední třídy. Větší a až sedmimístný Touran nyní tvoří něco jako jeho Grand verzi.

Nevýhodu proti většině ostatních kompaktních MPV představuje vyšší základní cena Golfu Sportsvan, kterou ale částečně ospravedlňuje bohatá standardní výbava. V roce 2018, kdy píšeme tento test, ale není rozdíl tak velký jako v roce 2014, kdy byl model uveden na trh. Výrazně levnější byly v roce 2018 pouze dacie. Na většinu soupeřů Volkswagen Golf Sportsvan ztrácí i délkou zavazadlového prostoru, která se ale dá zvětšit posouváním zadních sedadel až o 18 cm.

Volkswagen Golf Sportsvan se na českém trhu nabízí od jara roku 2014. Koncem roku 2017 se začala prodávat modernizovaná verze s ostřejším sportovnějším designem, modernizovanou přístrojovou deskou a novými motory.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus