Aktualizováno: 30.8.2018

Test modernizované Škody Citigo

 

 
Pětidveřová Škoda Citigo dokáže na rozdíl od třídveřové varianty sloužit se silnější verzí litrového motoru skromnějším rodinám nebo svobodným matkám i jako jediný vůz.

Prcek z Bratislavy (po modernizaci v roce 2017 měří necelých 3,6 m) totiž při uvedení na trh v roce 2012 drtil spolu se svými sourozenci Seatem Mii a VW Up! konkurenty šířkou v loktech na předních i zadních sedadlech a velikostí zavazadlového prostoru. I o pět let později v těchto parametrech stále patří ke špičce.

Rodinným využitím zavání i komfortní a dospěle působící podvozek. Pohodlím na předních sedadlech může konkurovat i mnohem větším autům.

Přesto ale budou i pětidveřové Citigo kupovat hlavně páry a jednotlivci. Třeba také proto, že pokud sedíte na zadních sedadlech, připadá vám auto neporovnatelně udrncanější.

Příplatkový asistenční systém City Safe Drive, díky němuž minivůz při rychlostech do 30 km/h sám zabrzdí před překážkou, už neohromí tolik jako v roce 2012 při uvedení na trh. Stále ale stojí za zmínku.

Nejvíc mi vadila mizerná dynamika slabší varianty litrového tříválce, ale i o něco silnější verze uzpůsobené na spalování zemního plynu CNG.

Škodu Citigo vidím jako typické auto pro řidiče na začátku a konci kariéry. Konzervativní design bude lákat spíš ty starší.

Pětidveřová Škoda Citigo se stejně jako třídveřové provedení vyrábí v Bratislavě. Prodává se od přelomu března a dubna 2012. V roce 2017 prodělala modernizaci.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus