Už o minulém Countrymanovi jsem psal, že jde o největší vůz Mini všech dob. Druhá generace ho na délku přerostla o více než dvacet centimetrů téměř na 4,3 m, čímž se posunula z kategorie malých aut mezi SUV nižší střední třídy, tedy plnohodnotná rodinná auta. A o dvě kategorie nad miniauta, na nichž značka Mini vyrostla.
I přesto si ale Countryman zachoval rysy vozů Mini nejen v designu, ale i z hlediska jízdních vlastností. Je radost ho řídit v zatáčkách, což není běžná vlastnost vozů SUV, z jeho karoserie sálá při svižnější jízdě tuhost a pevnost, řízení působí sportovně a agilně a odezva motoru na plyn je okamžitá.
Soudím tak na základě zkoušek dvou verzí, a navíc hodně netypických, první byla elektrická varianta označovaná jako SE. Jde o takzvaný plug-in hybrid, tedy auto, které lze dobíjet ze sítě, ale zároveň mu zůstal klasický benzinový motor. Parametry poloelektrického Countrymana jsou skvělé - nejen co se týče spotřeby, ale i dynamiky.
Druhým zkoušeným exemplářem bylo vrcholné provedení John Cooper Works, které odkazuje na jméno zakladatele společnosti zabývající se zlepšováním vozů Mini a někdejšího inženýra vozů Formule 1, už v roce 1961 dokončil úpravy svého prvního auta této značky. Výsledkem byl vůbec první Mini Cooper.
Podvozek testovaných Venkovanů potěšil především zábavnými a zároveň velmi jistými jízdními vlastnostmi. I proto, že šlo o verze s pohonem všech kol. Také všechny ostatní varianty mohou hrabat nejen předními koly, ale i všemi čtyřmi. Výborně k charakteristice auta ladí precizní a sportovně naladěné řízení.
Když k dosavadním pozitivům připočtu spoustu sex-appealu a radosti z designerských specialit, tak to částečně ospravedlní vyšší cenovou hladinu Venkovanů proti konkurentům.
Mini Countryman druhé generace je plnohodnotným rodinným autem, ale budou si jej zřejmě houfně pořizovat i jednotlivci a páry, pro které značka, kvalita a vytříbený design znamenají více než prostředek pro přepravu z bodu A do bodu B s co nejmenšími náklady. Umím si ho představit i jako firemní auto u dynamicky laděných společností, které chtějí na první pohled zaujmout. Vzhledem k tomu, že se Countryman zvlášť s pohonem všech kol nezalekne ani lehčího terénu, může dobře fungovat i jako outdoorový služební vůz, nebo auto pro majitele horských nemovitostí.
Druhá generace Mini Countryman se na českém trhu prodává od jara 2017.
Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.
- Audi Q3
- BMW X1
- Fiat 500X
- Jeep Renegade
- Lexus UX
- Opel Grandland X
- Peugeot 3008
- Suzuki S-Cross