Aktualizováno: 29.10.2020

Test druhé generace Mini Countryman

 

 
Už o minulém Countrymanovi jsem psal, že jde o největší vůz Mini všech dob. Druhá generace ho na délku přerostla o více než dvacet centimetrů téměř na 4,3 m, čímž se posunula z kategorie malých aut mezi SUV nižší střední třídy, tedy plnohodnotná rodinná auta. A o dvě kategorie nad miniauta, na nichž značka Mini vyrostla.

I přesto si ale Countryman zachoval rysy vozů Mini nejen v designu, ale i z hlediska jízdních vlastností. Je radost ho řídit v zatáčkách, což není běžná vlastnost vozů SUV, z jeho karoserie sálá při svižnější jízdě tuhost a pevnost, řízení působí sportovně a agilně a odezva motoru na plyn je okamžitá.

Soudím tak na základě zkoušek dvou verzí, a navíc hodně netypických, první byla elektrická varianta označovaná jako SE. Jde o takzvaný plug-in hybrid, tedy auto, které lze dobíjet ze sítě, ale zároveň mu zůstal klasický benzinový motor. Parametry poloelektrického Countrymana jsou skvělé - nejen co se týče spotřeby, ale i dynamiky.

Druhým zkoušeným exemplářem bylo vrcholné provedení John Cooper Works, které odkazuje na jméno zakladatele společnosti zabývající se zlepšováním vozů Mini a někdejšího inženýra vozů Formule 1, už v roce 1961 dokončil úpravy svého prvního auta této značky. Výsledkem byl vůbec první Mini Cooper.

Podvozek testovaných Venkovanů potěšil především zábavnými a zároveň velmi jistými jízdními vlastnostmi. I proto, že šlo o verze s pohonem všech kol. Také všechny ostatní varianty mohou hrabat nejen předními koly, ale i všemi čtyřmi. Výborně k charakteristice auta ladí precizní a sportovně naladěné řízení.

Když k dosavadním pozitivům připočtu spoustu sex-appealu a radosti z designerských specialit, tak to částečně ospravedlní vyšší cenovou hladinu Venkovanů proti konkurentům.

Mini Countryman druhé generace je plnohodnotným rodinným autem, ale budou si jej zřejmě houfně pořizovat i jednotlivci a páry, pro které značka, kvalita a vytříbený design znamenají více než prostředek pro přepravu z bodu A do bodu B s co nejmenšími náklady. Umím si ho představit i jako firemní auto u dynamicky laděných společností, které chtějí na první pohled zaujmout. Vzhledem k tomu, že se Countryman zvlášť s pohonem všech kol nezalekne ani lehčího terénu, může dobře fungovat i jako outdoorový služební vůz, nebo auto pro majitele horských nemovitostí.

Druhá generace Mini Countryman se na českém trhu prodává od jara 2017.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus