Aktualizováno: 27.10.2016

Test druhé generace Mini Clubman

 

 
Druhá generace Mini Clubman dospěla z mini kombi do plnohodnotného malého kombíku. Samozřejmě stále stylového, i když mnohem uhlazenějšího a méně výstředního než generace první. Vůbec poprvé také dostala verze s pohonem všech kol All4, který byl předtím vyhrazen jen pro modely Clumban a Paceman.

Mezigenerační nárůst délky o více než 29 cm a objemu kufru o více než 100 litrů, to je něco v automobilové branži naprosto nevídaného. Zvlášť v době, kdy už bobtnání nových aut není takovou samozřejmostí jako třeba ještě před patnáct lety. Druhá generace je méně mini a více Clubman.

Rozměry už Mini Clubman zcela zapadá do segmentu malých kombíků. Je prakticky stejně dlouhé jako Fabia Combi. Rozvorem, tedy vzdáleností náprav, a šířkou karoserie dokonce malé kombíky přerůstá stejně jako třeba prostorem v loktech na předních místech nebo na hlavu na zadních sedadlech.

Na rozdíl od předchůdce se dá využít i jako jediný vůz pro menší rodiny a to nejen kvůli výraznému zlepšení praktičnosti, ale také mnohem větší míře komfortu. Zůstává sice zdaleka nejsportovnějším malým kombíkem, ale už za to neplatíte vytřesenou duší. I přesto, že Clubman dospěl, budou si jej zřejmě i nadále jako stylovku vybírat zejména movitější extravagantní jednotlivci a páry s aktivním způsobem života.

Jeho největšími výhodami v porovnání s konkurencí jsou vynikající jízdní vlastnosti, výkonné motory, originální vizáž a luxusní materiály v prostorném interiéru. Největší nevýhodu představují ceny, za které si pořídíte v obdobné výbavě kombík o dvě třídy větší (zkoušené auto stálo v době testu 1 097 880 Kč), a pro lidi, kteří dávají přednost komfortu, stále dost tvrdý podvozek.

Druhá generace Mini Clubman se začala prodávat v druhé polovině roku 2015.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus