Aktualizováno: 9.9.2017

Test

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 0
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 5
 

Řidičova zóna

Řidičova zóna
 

Málokteré auto je tak moc zaměřeno na řidiče jako Mini a jen málo aut v této třídě má tak designově propracovanou kabinu, přístrojové desce dominuje obří kruh, ve kterém se nachází multimediální displej.

Test V případě Mini JCW Cabrio, jak můžete vidět na fotkách, má displej docela velký. Ohraničení kruhu může měnit barvy, působí to velmi efektně.

Test To, že si Mini zakládá na tom, jak vypadá, je jasně patrné i uvnitř, řidič třímá v rukou výrazný volant, který nemá ani náznak zploštění jako třeba u Audi. Detail kruhu se tu opakuje skoro všude, výrazně kruhový je i přístrojový štít před volantem.

Test Podobně efektní je i startování motoru pomocí červeně podsvícené páčky, která připomíná tu ve stíhacích letounech. Tento detail mají všechny modely.

Test Ovládání multimédií je snadné a velmi podobné jako u BMW, což je dobře. Snadno se v menu zorientujete. 

Test Oceňuji sedadla u verze JCW, která perfektně obejmou tělo a udrží ho v zatáčkách. Sice se hůř vystupuje kvůli zvýšeným bočnicím na sedáku, ale za tu jistotu při jízdě to stojí.

Test Test Výhled šikno vzad nepatří mezi nejlepší, ostatně, dozadu je špatně vidět do všech stran. Nepomáhá tomu ani malinké zpětné zrcátko.

Test Výhled šikmo vpřed je Mini Cabrio také trochu limitující, sloupek je masivní.

Test Díky stažení střechy je možné si interiér vozu dokonale prohlédnout. Opět se potvrzuje že kabina působí skoro jako hračka, jako designová kreace někoho, kdo je pořád mladý duchem, kdo vyznává hravost. Pro plaché povahy ale může působit přeplácaně, příliš excentricky. Zkrátka není to mainstream, ale auto, které dělí lidi na dva tábory.

Kabina a kufr

Mini Cabrio - pohled sedadla přední Mini Cabrio - pohled sedadla zadní Mini Cabrio - pohled kufr základní Mini Cabrio - pohled kufr maximální

 

Začněme už nastupováním. Dveře jsou z pochopitelných důvodů dlouhé a těžké, pokud zaparkujete v těsných garážích, hůř se vystupuje. Osoby, které potřebujete posadit dozadu, by měly být mladší a ohebné, jde to totiž opravdu velmi těžko. Třídveřové Mini skutečně není rodinné auto.

Je to znát, i když sedíte ve voze jen dva. Není tu místa na rozdávání, Mini působí, že je tu vše tak trochu na těsno. Čelní sklo je tak nízké, že když se postavíte u světelné křižovatky jako první, budete muset sklonit hlavu, abyste viděli na semafory.

Test Materiály jsou už od pohledu kvalitní, majitel může volit různé dekory interiéru podle toho, co se mu líbí a jak moc si přeje se odlišovat. Vrcholné provedení JCW dostalo karbonové panely a rudou kůží potažené detaily. 

Test Ještě bych se ráda zmínila o praktičnosti v interiéru. Před řadicí pákou se nachází dva držáky na nápoje a malá prohlubeň na menší mobil, to je všechno. Také schránka před spolujezdcem je poměrně mělká a slavné to není ani s kapsami ve dveřích, jsou tak mělké, že se tam nevejde ani obálka s doklady, aby nevypadávala. V loketní opěrce je rovněž místa málo. Mini Cabrio skutečně není auto, která se snaží být praktické. Je potřeba to tak brát.

Test Po posádku vzadu je jízda trochu utrpením. Když je střecha nahoře, mají tu pocit stísněnosti. Když je dole, hodně na ně fouká. Nejlepší je zkrátka jezdit maximálně ve dvou a mít nasazený deflektor, který větrný vír v kabině při jízdě zmírní.

Test Kufr by si zasloužil samotnou kapitolu. Je totiž velmi nestandardní ve všech smyslech. Vyklápí se víkem směrem dolů, na které se dá posadit, což nepostrádá styl. Jeho kovové okraje jsou ale dost ostré a je potřeba si na ně dávat pozor.

Svou titěrnou velikostí stačí akorát tak na malý nákup. Navíc otvor kufru je zoufale malý.

Test Pomocí této páčky lze ochranný kryt v kufru, který je tu kvůli skládací střeše, trochu nadzvednout, aby se do útrob vozu dal dát třeba plný příruční batoh nebo taška.

Test Opěradla lze páčkami v kufru složit.

Pokračování článku Motory, řazení, řízení, brzdy

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus