Aktualizováno: 9.9.2017

Test

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 0
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 5
 

Motory, řazení, řízení, brzdy

Mini Cabrio je k dispozici s pěti motorizacemi. Základ tvoří tříválcová benzinová patnáctistovka v modelu Mini Cooper s výkonem 100 kW, nad ní je pak Cooper S s čtyřválcovým dvoulitrovým motorem a o 41 kW vyšším výkonem. Top variantou benzinových motorů je potom model JCW, jehož dvoulitr je vyladěný a 170 kW.

Okrajovější nabídku pak tvoří diesel, který si do kabrioletů příliš mnoho lidí sice neobjednává, ale možnost přece jen má. Mini Cooper D označuje naftovou patnáctistovku se třemi válci a výkonem 85 kW, která má pdle oficiálních údajů spalovat jen 3,8 l nafty na 100 km, Cooper SD má čtyřválcový dvoulitr a 125 kW.

Cooper

Tento motor jsem dosud netestoval.

Parametry motoru a možnost jeho porovnání s konkurencí najdete zde.

Cooper AT

Tento motor jsem dosud netestoval.

Parametry motoru a možnost jeho porovnání s konkurencí najdete zde.

Cooper S AT

Tento motor jsem dosud netestoval.

Parametry motoru a možnost jeho porovnání s konkurencí najdete zde.

Cooper S

Tento motor jsem dosud netestoval.

Parametry motoru a možnost jeho porovnání s konkurencí najdete zde.

John Cooper Works AT

Tento motor jsem dosud netestoval.

Parametry motoru a možnost jeho porovnání s konkurencí najdete zde.

John Cooper Works

Tento motor jsem dosud netestoval.

Parametry motoru a možnost jeho porovnání s konkurencí najdete zde.

Cooper D

Tento motor jsem dosud netestoval.

Parametry motoru a možnost jeho porovnání s konkurencí najdete zde.

Cooper D AT

Tento motor jsem dosud netestoval.

Parametry motoru a možnost jeho porovnání s konkurencí najdete zde.

Cooper SD

Tento motor jsem dosud netestoval.

Parametry motoru a možnost jeho porovnání s konkurencí najdete zde.

Řazení

Automatickou převodovku lze mít a přípatek se všemi motorizacemi, model Cooper SD ji má dokonce ve standardu, manuál se k němu nenabízí. Ale pouze verze Cooper S a Cooper JCW mají za příplatek sportovní automat s pádly pod volantem.

Tuto verzi jsme zatím nezkoušeli, otestovali jsme JCW s manuálem. A vůbec nám nebylo líto, že ten, kdo auto konfiguroval, tím ušetřil více než 40 000 Kč. Manuál se k JCW hodí víc, řazení je tužší, ale velmi přesné, zapadá s pocitem mechanické práce, pro řidiče je tento "kovový" způsob řazení příjemý. Jednotlivé stupnězapadají přesně, s jistotou, chce to přesný pohyb, ne jen tak ledabyle do páky strčit.

Řízení

Je možné, že běžnější verze se chovají jinak, ale model JCW má řízení velice tuhé a sportovní, také mnohem strmější, přesné. Je radost s ním jet po okresce, i když občas v ostré zatáčce výkon trochu tahá za volant. Každopádně na trhu je už málo aut, která chtějí řidiče pobavit, a Mini Cabrio JCW mezi ně právem patří.

Brzdy

 

Podvozek

I běžnější Mini patří mezi auta s tužším podvozkem, která se o nějak velkou dávku komfortu nesnaží. Cabrio má kvůli plátěné střeše měkčí karoserii, která se musela vyztužit, podvozek modelu JCW má standardně sportovní nastavení, a celé to znamená, že jízdní vlastnosti jsou poněkud nestandardní.

JCW je zkrátka tvrdé. Opravdu hodně, je to znát s každou projetou dírou, každým výmolem, propadým kanálem, spárou. Někdy, pokud si jen tak přejete v klidu dojet dom, je jízda pak trochu otravná. Není to všestranné auto, ale hračka, která umí buď bavit, nebo trochu trápit. Jako štěně, které si chce hrát, a když s ním nebudete spolupracovat, rozkouše vám pantofle. Je cítit měkčí "vršek" auta a extrémně tvrdý podvozek. Ale na pěkném asfaltu s náročnými zatáčkami je to jedno z nejzáavnějších aut, která si můžete do milionu pořídit.

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus