Aktualizováno: 9.9.2017

Test

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 0
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 5
 

 
První generace Mini Cabrio se objevila v roce 2004, tři roky poté, co na trh přišlo novodobé Mini.

V roce 2016 dorazila na trh v pořadí už třetí generace Mini Cabrio. Té se věnujeme v tomto testu.

Cabrio se nabízí v několika motorových verzích, přičemž základem je Mini Cooper, vrcholem je pak model John Cooper Works. To láká klientelu na retro vzhled a sportovní jízdní styl.

V podstatě se dá říci, že jde o auto, které nabízí všechno najednou - otevřenou karoserii pro letní vyjížďky, specifický vzhled Mini a výkonný dvoulitrový motor slibující sportovní zážitky. Také se však nabízí otázka, zda se dá otevřená karoserie spojit s dynamičností modelu JCW. A říkám rovnou, že za určitých kompromisů ano.

Komu však stačí, aby měl Mini bez střechy, měl by sáhnout po modelu se slabším motorem.

Mini Cabrio je auto pro bezdětné, pro ty, kteří si zamilovali jeho design a nevadí jim za něj utratit nemalé peníze. Je to stylovka, z pragmatického hlediska by se našel nejeden nápad, jak finance utratit lépe. Ale komu jeho vzhled učaroval, nebude rozum poslouchat.

Mini Cabrio navíc nemá na českém trhu konkurenci, malý kabriolet nyní nenabízí žádná jiná značka než Mini.

Design

Mini Cabrio - pohled ¾ zepředu dopravaMini Cabrio - pohled bok dopravaMini Cabrio - pohled záď čistáMini Cabrio - pohled ¾ zezadu dolevaMini Cabrio - pohled příď čistá

 

Třetí generace Mini je téměř k nerozeznání od té druhé. Proč měnit design, když zákazníky (a zákaznice) táhne a neomrzí, říkají si zřejmě u Mini. A tak jsou tvary skoro stejné, jen trochu boubelatější, čímž se samozřejmě čím dál více vzdalují původní myšlence Sira Aleca Issigonise, který stvořil v roce 1959 původní Mini. Zákazníkům se to ale líbí.

Test Dominantou přídě jsou velké kruhové světlomety s chromovaným rámečkem dokola a velká maska, která nemá jasně oválný tvar. Jsou to tedy zdánlivě jednoduché tvary, které ale v celku působí hodně přitažlivě, což podtrhují také zpětná zrcátka s výrazně kulatým tvarem. Mini Cabrio ve verzi John Cooper Works je však už od pohledu sportovnější, dramatičtější, se sebevědomě působící vizáží. Přední nárazník s protaženými tvary působí už tak trochu jako karikatura. Tedy rozhodně to není auto pro stydlivé, pro někoho, kdo nechce na silnici příliš budit pozornost. Ostatně, v tomto červeném laku je excentričnost modelu ještě podtržena.

Test Test Podobně nepřehlédnutelně působí Mini i z boku a hlavně zezadu, zkrátka okamžitě víte, že tohle asi není úplně obyčejné Mini.

Model JCW je už od pohledu mnohem drsnější, maskulinnější, jak můžete vidět na fotografiích. O složitě tvarovaném nárazníku jak vpředu, tak vzadu už byla řeč, všimněte si také dvojité koncovky výfuku, nasávacího otvoru na kapotě a masky chladiče, která má na rozdíl od příčných lamel u Mini One voštinový výplet.

Test Test Plátěná střecha kabrioletu se odsunuje dozadu za hlavy pasažérů, zůstane takto složená nad zádí auta. Je možné zvolit za příplatek dekor se stříbrnou britskou vlajkou.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus