Aktualizováno: 6.12.2018

Test Mercedesu-Benz G 500

 

 
Je to cihla na čtyřech kolech a má přesně stejnou aerodynamiku. Kdo by čekal, že se tento fakt s příchodem nové generace Mercedesu-Benz třídy G změní, byl by bláhový. Jenže tahle cihla má také své nezaměnitelné kouzlo.

Na Mercedes G nelze pohlížet měřítky běžných vozů. Určitě ne z praktického hlediska, ani z ekonomického. Tohle je jednoduše vůz pro radost. Koho nebaví sportovní auta, může se tak vyžít za volantem nezničitelného off-roadu, jenž okamžitě dominuje silničnímu provozu a uvnitř cestujícím poskytne obrovskou porci luxusu.

Pro koho takové auto je? Inu, nebudeme si nalhávat, že za jeho volantem často nepotkáme příslušníky jiných národností, zejména těch z východu. A pak také velmi bohatých individuí, kteří se už nechtějí soukat do sportovního vozu, ale rádi si ještě užijí burácivý zvuk osmiválce pod kapotou. Ti by se za naftou ani neohlídli a tak zatím v prosinci 2018 v nabídce chybí. Stejně tak se ještě čeká na bláznivou verzi s dvanáctiválcem.

Ještě těžší než popsat typického klienta, je najít tu správnou konkurenci pro G. Podle nás neexistuje. Může to být třeba Toyota Land Cruiser, ale ta není dostatečně luxusní. Pak se nabízí Suzuki Jimny, které je pravověrným off-roadem, ale stojí méně než pár příplatků z příslušenství ke Géčku. O Land Roveru Defender, který se ještě neprodává, se ani nemá cenu zmiňovat. Paradoxně tak může jít třeba o Range Rover Sport SVR, BMW X6 M nebo třeba Alfu Romeo Stelvio QV, jakkoliv by tato auta v terénu na Géčko neměla. Ono zase ale na ně nemá v zatáčkách ani v akceleraci. Cenově jsou to ale vozy podobné.

K prvnímu testu jsme přizvali Mercede-Benz G 500, tedy základní model a podle nás aktuálně jedinou jakž takž rozumem obhajitelnou volba. I když...

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus
  • Jeep Wrangler Unlimited