Aktualizováno: 2.5.2017

Test nového Mercedesu C kombi

 

 
Nový kombík od Mercedesu třídy C mezigeneračně vyrostl, a přestože v porovnání s manažerskými konkurenty stále nepatří k obrům, už to není ani největší třídní mrňous jako předchůdce. Zároveň nová třída C završuje posun Mercedesu od značky vyrábějící převážně konzervativně laděná auta pro bohaté německé důchodce k producentovi agresivně a moderně vyhlížejících vozů.

Stejně jako předchůdce to není žádný stěhovák, ale hlavně manažerské auto na polykání tisícovek kilometrů, které si nejen odsedíte, ale také užijete. Na rozdíl od sedanu nabízí praktičtější využití ve volných chvílích.

Největší výhody proti konkurenci představují úspornost motorů, kvalita materiálů a zpracování a u testovaného auta i jízdní vlastnosti zejména ve smyslu zábavnosti v zatáčkách. Testoval jsem variantu s pohonem zadní nápravy, ale existují také verze, u nichž zabírají všechna kola.

Nárůst vnějších rozměrů mírně eliminoval největší nevýhodu předchozího kombíku od třídy C - slabší prostornost interiéru. Na poměry střední třídy ale zůstává malý kufr. Také ceny jsou tradičně vyšší než u "lidových značek", rozdíl se však proti minulé generaci zmenšil.

Auto si budou podle mě v Česku pořizovat manažeři a úspěšní podnikatelé ve věku kolem čtyřicet let, kteří si potrpí na nejnovější trendy, důležitou roli pro ně hraje prestižní značka a ve volných chvílích vyrážejí sportovat, takže místo sedanu potřebují praktičtější kombi.

Aktuální generace T-modelu (tak se u Mercedesu označují kombi) třídy C přijela na český trh v druhé polovině roku 2014.

"SEat alhambr ".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus