Aktualizováno: 28.4.2019

Test Mazdy 6 Wagon 2018

 

 
Velký manažerský nebo rodinný kombík se skvělým podvozkem nabízejícím parádní komfort i jistotu v zatáčkách, atraktivní karoserií, kvalitně působícím interiérem za velmi zajímavé ceny - to je Mazda 6 Wagon. To samé, co jsem o ní napsal v roce 2013, kdy se začínala prodávat její třetí generace, platí i šest let poté - v roce 2019. I díky třem modernizacím.

Ta poslední a nejvýraznější proběhla v roce 2018. Způsobila mimo jiné, že se většina dobrých jízdních vlastností mazdy ještě o něco vylepšila, což se poprvé stalo už v roce 2015. I díky tomu patří jízdně Mazda 6 na špičku i v porovnání se zcela novými modely.

Většina verzí Mazdy 6 Wagon se prodává s pohonem předních kol. Od roku 2015 je k dispozici i pohon všech kol v kombinaci s naftovým motorem. V roce 2017 přišel vůz na trh s dalším prvkem - systémem pro lepší chování v zatáčkách G-Vectoring Control. O něm se dočtete v kapitole věnované podvozku.

Jen těžko se mi hledaly vyložené nevýhody při porovnání s konkurenty ve střední třídě - a to jsem testoval úplně základní, nejlevnější výbavu se slabší verzí naftového motoru. Objevil jsem například podprůměrnou šířku kufru a drobné vibrování zrcátek či vyšší aerodynamický hluk při rychlostech povolených pouze na německých dálnicích. Štvalo mě, jak pracují některé asistenční systémy.

Naopak mezi další výhody patří reálná spotřeba testovaného nejslabšího naftového motoru. U benzinových motorů se Mazda nevydala módní cestou spočívající v kombinaci malého objemu a turbodmychadla, přesto nejsou žravější než konkurence

Třetí generace Mazdy 6 Wagon se na českém trhu prodává od začátku roku 2013 a dováží se z Japonska.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus