Aktualizováno: 13.9.2017

Test Mazdy MX-5 RF

  • Sexy faktor: 5
  • Rodinný faktor: 0
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 5
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 2.0 SKYACTIV-G

 
Dvoumístný kabriolet z Japonska Mazda MX-5 se začal v Evropě prodávat v roce 1990, v tomto testu se však věnujeme čtvrté generaci, která se u nás začala prodávat v roce 2016. Variantu RF, kterou vedeme jako samostatný model.

RF označuje roadster se skládací pevnou střechou, nikoli látkovou, kterou má běžná MX-5. Model s pevnou střechou Mazda představila už v minulé generaci, a tato varianta se okamžitě stala prodejním hitem.

Ve čtvrté generaci se ale design vozu dost změnil. Velký vliv na to má fakt, že se zkrátil rozvor, auto je o 11,5 cm kratší a sedadlo řidiče se posunulo trochu dozadu. Pro variantu s pevnou skládací střechu to znamenalo vymyslet řešení trochu jinak než doposud, protože pevná stecha by se asni po složení za sedadla nevešla. Proto se zadní díl za hlavami posádky nikam neksládá, zůstává na místě, jen se při sklápění zvedne a pod něj složí střední panely střechy. RF (zkratka znamená retractable fasback, tedy kupé se skládací střechou) je však velmi elegantní auto a z mého pohledu dokonce hezčí než ten s plátěnou střechou.

Je to auto pro řidičské nadšence, pro ty, kteří jsou ochotni utratit peníze za hračku na kolech, která je sice velmi odmění, ale opravdu se od ní nedá očekávat praktičnost pro rodinu. Je spše autem jen pro jednoho, maximálně pro pár, který rád vyráží na víkendové vyjížďky.

 

Design

Mazda MX-5 RF - pohled ¾ zepředu dopravaMazda MX-5 RF - pohled bok dopravaMazda MX-5 RF - pohled záď čistáMazda MX-5 RF - pohled ¾ zezadu dolevaMazda MX-5 RF - pohled příď čistá

 

Vzhled je sice subjektivní věc, ale podle mě je MX-5, a obzvlášť ve verzi RF, prostě nádherná. Malé elegantní sexy auto pro dva se střechou, která připomíná Porsche 911 Targa.

Test Mazdy MX-5 RF Příď je velmi dynamicky tvarovaná, s úzkými světly, kterým se na současném trhu máoco podobá.

Díky kratšímu rozvoru teď MX-5 vypadá ještě přitažlivěji, kompaktně, sportovně, hravě. Má velmi krátké převisy, což jí velmi sluší.

Test Mazdy MX-5 RF Test Mazdy MX-5 RF Test Mazdy MX-5 RF Skládací mechanismus střechy je působivý. Po stisku tlačítka se zvedne zadní část a pod ní se složí střecha ve dvou dílech, pak se opět zadní trojúhelníkový díl usadí na své původní místo. Celé to trvá třináct sekund.

Test Mazdy MX-5 RF Zezadu auto vypadá neméně přitažlivě, s výraznými zadními světlomety, které se skládají z kruhu a šikmé linky, opět odkazující na nezaměnitelný japonský design.

Interiér MX-5 je designově strohý, žádné extra velké kreativní nápady od něj nelze očekávat. Vše je sestaveno tak, aby především těšilo řidiče chováním stroje, nikoli aby on vzdychal nad vzhledem.

Test Mazdy MX-5 RF Nejvýraznějším prvkem jsou kulaté výdechy větráků s chromovým kroužkem, chromvané ovladače klimatizace a jednoduchý, od druhé výbavy kožený volant klasického tvaru, víc hravosti ale v kabině nečekejte.

 

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus
  • Fiat 124 Spider