Aktualizováno: 1.7.2019

Test druhé generace Mazdy CX-5 (modelový rok 2019)

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 4

 
Mazda CX-5 láká zájemce o středně velké vozy SUV zvládající kromě asfaltu lehčí terén. Na tom se nic nemění ani po příjezdu druhé generace modelu v roce 2017.

Největší zvláštností při porovnání s konkurenty je odmítání turba i snižování objemu u benzinových turbomotorů. Mazda u svých pohonných jednotek zastává místo obvyklého downsizingu takzvaný rightsizing. I s odlišnou strategií většina jejích motorů dosahuje rozumnou konzumací paliva, i když ta se mezigeneračně zvedla a už není výhodou auta jako dříve. Alespoň u silnějšího naftového motoru došlo k jejímu drobnému poklesu při modernizaci v roce 2018.

Pracoviště řidiče díky své logice a přehlednosti nemá chybu. Mezi velká lákadla patří z mého pohledu i líbivý design, nebo relativně nízká cena základní verze. Při psaní tohoto testu v půli roku 2019 potěší i akční nabídka spočívající ve stejné ceně za verzi s pohonem všech kol jako za provedení s pohonem přední nápravy.

Podařilo se odstranit největší nevýhody první generace - tedy málo místa na kolena ve druhé řadě sedadel a špatné odhlučnění kabiny od zvuku motoru i obtékajícího vzduchu.

Jako největší nevýhodu teď vidím horší dynamiku a pružnost benzinového dvoulitru bez turba v nejčastěji používaných otáčkách v porovnání s konkurenčními turbomotory. 

O čem přemýšlet mají hlavně bohatší rodiny, ale i páry a jednotlivci, ženy i muži. Svou univerzálností může Mazda CX-5 oslovit široké spektrum uživatelů aut. Vyrábí se verze s pohonem přední nápravy i všech kol, k dispozici je manuální řazení i automat, vždy se šesti stupni. Mazda CX-5 sjíždí z pásů v Japonsku.

V modelovém roce 2019 prodělala Mazda CX-5 drobné modernizace, které se projevily například v interiéru, výbavách nebo na nejsilnějším naftovém motoru.

Design

Mazda CX-5 - pohled ¾ zepředu dopravaMazda CX-5 - pohled bok dopravaMazda CX-5 - pohled záď čistáMazda CX-5 - pohled ¾ zezadu dolevaMazda CX-5 - pohled příď čistá

 

Výrazný, dynamický a líbivý, to se mezigeneračně nezměnilo. Jiné nejsou ani základní rysy a křívky, místo revoluce došlo mezigeneračně jen k mírné evoluci. Pouze se design vozu přizpůsobil moderním trendům. Světla se zúžila, přední maska a znak na ní zvětšily.

Test druhé generace Mazdy CX-5 (modelový rok 2019) Test druhé generace Mazdy CX-5 (modelový rok 2019) Porovnajte si příď Mazdy CX-5 první generace po faceliftu (bílá) s druhou generací (červená).

Uvnitř nenajdete žádné extravagance, dominuje čistota, nevyzývavá elegance, úhlednost a přehlednost. Asi bych zvlášť tady čekal mnohem výraznější modernizaci v porovnání s první generací, ale ani na přístrojové desce se Mazda nevydala cestou všudypřítomných velkých displejů.

A to v testu uvidíte ta nejvyšperkovanější provedení. Šedé auto, které jsme zkoušeli naposledy, bylo v nejvyšší výbavě Takumi Plus za více než milión korun.

Test druhé generace Mazdy CX-5 (modelový rok 2019) Nechyběla hnědá měkká prémiová kůže Nappa s vyhříváním i ventilací, dřevěné dekorativní panely ve dveřích, spousta chromu, černě čalouněný strop (vše ve standardu této verze). Interiér působil velmi luxusně, ale stále poměrně konzervativně.

Pryč jsou ale doby japonských aut s výhradně tvrdými plasty. Většina materiálů na přístrojové desce se pod prsty příjemně a lehce zmáčkne, na poklep nevyluzují žádné zvuky.

A opravdu výrazně se proti první generaci vylepšilo odhlučnění kabiny od motoru a obtékajícího vzduchu.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus