Aktualizováno: 31.3.2020

Test nového hybridního Lexusu RX 450h

 

 
Lexus RX umně propojuje svět hybridů a velkých luxusních SUV. Ve své čtvrté generaci nabízí hlavně neuvěřitelné pohodlí pro nejnáročnější řidiče.

SUV s označením RX vyrábí japonská automobilka od roku 1997, o šest let později vyjelo ve své druhé generaci jako hybrid. Stalo se tak vlastně zakladatelem kategorie velkých luxusních SUV s tímto druhem pohonu. Auto je i ve své aktuální čtvrté generaci prodávané od přelomu let 2015 a 2016 schopné ujet několik kilometrů čistě na elektřinu, zejména v městském provozu. Energii získává rekuperací při brzdění nebo chodu spalovacího motoru. Určeno je tedy hlavně pro obyvatele z větších měst, kteří se často setkávají s hustou dopravou. Počítá se samozřejmě i s tím, že budou dostatečně movití. RX 450h spadá do kategorie nejdražších SUV zahrnujících například také Audi Q7 nebo BMW X5. Jde o auta, která hravě obslouží i větší rodiny.

Lexus RX se už tradičně nabízí také v klasickém benzinovém provedení. V nové generaci dostal prostor přeplňovaný čtyřválec, který jsme testovali například na palubě Lexusu IS 200t zde. Stejné označení má i u modelu RX. K dostání je buď s pohonem přední nápravy nebo všech kol. Hybridní varianta 450h je vždy 4x4, a to díky dvěma paralelně fungujícím elektromotorům. Každý z nich pohání jednu nápravu. V minulé generaci byl k dispozici i jako předokolka.

Čtvrtá generace oproti předchozí výrazně narostla. Na délku měří o celých 12 cm víc. To umožnilo Lexusu model RX separovat od menšího crossoveru NX, který přišel na trh v roce 2015. Nárůst délky se samozřejmě projevuje i ve vnitřní prostornosti.

"špatný text".

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus